B 2017

Trestní právo hmotné a procesní – Obecná část. Multimediální učební text

ŽATECKÁ, Eva

Basic information

Original name

Trestní právo hmotné a procesní – Obecná část. Multimediální učební text

Authors

Edition

1. dot. 4. dopl. a akt. vyd. Brno, 172 pp. 2017

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50500 5.5 Law

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-7955-7

Tags

Změněno: 28/11/2017 13:00, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

V originále

Multimediální učební text je autorsky zpracován již jako 4., doplněné a přepracované vydání. Učebnice je určena především posluchačům bakalářských studijních oborů na PrF MU, ale je volně přístupná i veřejnosti. Trestněprávní materie je zaměřena na obecnou část trestního práva hmotného a procesního a je zpracována s přihlédnutím k potřebám a cílům bakalářského studia. Součástí skript je i soubor praktických příkladů uspořádaných multimediální formou a přiřazených jejím jednotlivým kapitolám. Cílem těchto příkladů je zopakování, procvičení a zafixování si teoretických poznatků a rovněž podnícení schopnosti studenta uvažovat o nich v širších souvislostech právní úpravy obsažené v trestním řádu.

In English

Multimedia textbook is already processed as supplemented and revised fourth edition. The textbook is intended primarily to the students of bachelor study programs at the Faculty of Law, Masaryk University, but i tis open to the public of course. Criminal materia is focused on a general part of the criminal law and criminal procedure and takes into account the needs and objectives of the bachelorꞌs studies. There is a set of practical examples arranged in the form of multimedia and assigned to the individual chapters as part of the textbook. The purpose of these examples is to repeat, practice and fix the theoretical knowledge and also for encouraging studentsꞌ ability to think of them in the broader context.