SOURALOVÁ, Adéla, Tereza HRONOVÁ, Matouš JELÍNEK, Vendula KŘIVÁ, Stanislav MAKEŠ a Monika ŠPANIELOVÁ. Péče na prodej : Jak se práce z lásky stává placenou službou. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017. 256 s. ISBN 978-80-210-8651-7. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Péče na prodej : Jak se práce z lásky stává placenou službou
Název česky Péče na prodej : Jak se práce z lásky stává placenou službou
Název anglicky Care for Sale : How Labours of Love Turn into Paid Service
Autoři SOURALOVÁ, Adéla, Tereza HRONOVÁ, Matouš JELÍNEK, Vendula KŘIVÁ, Stanislav MAKEŠ a Monika ŠPANIELOVÁ
Vydání 1. vyd. Brno, 256 s. 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-8651-7
Klíčová slova česky péče; agentury; marketizace
Klíčová slova anglicky care; agencies; marketization
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 6. 11. 2018 12:48.
Anotace
Co mají společného miniškolky, hotely pro psy, hodinoví manželé, agentury poskytující péči o seniory, děti či domácnost? Jedná se o subjekty prodávající služby ještě donedávna vykonávané z lásky – rozuměj bezplatně – samotnými členkami a členy domácnosti. Kniha Péče na prodej se věnuje současnému trendu přesouvání úkonů tzv. sociální reprodukce ze soukromé sféry rodin a domácností do veřejného prostředí trhu. Autoři předkládají zjištění kvalitativního výzkumu, který se zaměřil na vytváření nabídky těchto služeb a jejich prezentaci klientům a klientkám. Perspektiva poskytovatelů, tedy majitelek a majitelů uvedených agentur, je velmi zajímavá. Nabízí vhled do myšlení a praktik lidí, kteří aktivně řídí vlak marketizace našich životů.
Anotace anglicky
What do kindergarten homeschools, dog hotels, hourly husbands, senior care, and babysitting and housekeeping services have in common? These are providers of paid services which, until recently, used to be given by loving household members to others for free. This book focuses on the current trend of the acts of “social reproduction” being moved from the private sphere of home and family to the public market. The authors present the findings of their qualitative research which has focused on the supply of this kind of services and their presentation to potential clients. The perspective of the providers, the owners of the agencies, is truly interesting. It offers an insight into the thinking and practice of people who actively také the wheel to drive us towards marketisation of our lives.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 21:49