SOURALOVÁ, Adéla, Tereza HRONOVÁ, Matouš JELÍNEK, Vendula KŘIVÁ, Stanislav MAKEŠ and Monika ŠPANIELOVÁ. Péče na prodej : Jak se práce z lásky stává placenou službou (Care for Sale : How Labours of Love Turn into Paid Service). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 256 pp. ISBN 978-80-210-8651-7. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Péče na prodej : Jak se práce z lásky stává placenou službou
Name in Czech Péče na prodej : Jak se práce z lásky stává placenou službou
Name (in English) Care for Sale : How Labours of Love Turn into Paid Service
Authors SOURALOVÁ, Adéla, Tereza HRONOVÁ, Matouš JELÍNEK, Vendula KŘIVÁ, Stanislav MAKEŠ and Monika ŠPANIELOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 256 pp. 2017.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50000 5. Social Sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-8651-7
Keywords (in Czech) péče; agentury; marketizace
Keywords in English care; agencies; marketization
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Changed: 6/11/2018 12:48.
Abstract
Co mají společného miniškolky, hotely pro psy, hodinoví manželé, agentury poskytující péči o seniory, děti či domácnost? Jedná se o subjekty prodávající služby ještě donedávna vykonávané z lásky – rozuměj bezplatně – samotnými členkami a členy domácnosti. Kniha Péče na prodej se věnuje současnému trendu přesouvání úkonů tzv. sociální reprodukce ze soukromé sféry rodin a domácností do veřejného prostředí trhu. Autoři předkládají zjištění kvalitativního výzkumu, který se zaměřil na vytváření nabídky těchto služeb a jejich prezentaci klientům a klientkám. Perspektiva poskytovatelů, tedy majitelek a majitelů uvedených agentur, je velmi zajímavá. Nabízí vhled do myšlení a praktik lidí, kteří aktivně řídí vlak marketizace našich životů.
Abstract (in English)
What do kindergarten homeschools, dog hotels, hourly husbands, senior care, and babysitting and housekeeping services have in common? These are providers of paid services which, until recently, used to be given by loving household members to others for free. This book focuses on the current trend of the acts of “social reproduction” being moved from the private sphere of home and family to the public market. The authors present the findings of their qualitative research which has focused on the supply of this kind of services and their presentation to potential clients. The perspective of the providers, the owners of the agencies, is truly interesting. It offers an insight into the thinking and practice of people who actively také the wheel to drive us towards marketisation of our lives.
PrintDisplayed: 19/4/2024 19:51