Detailed Information on Publication Record
2017
Nová média v politické komunikaci. Politici, občané a online sociální sítě
MACKOVÁ, AlenaBasic information
Original name
Nová média v politické komunikaci. Politici, občané a online sociální sítě
Name (in English)
New media in political communication. Politicians, citizens and social networking sites
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 241 pp. Mezinárodní politologický ústav, Monografie sv. 66, 2017
Publisher
Masarykova unverzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50601 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-8745-3
Keywords in English
Political communication; social networking sites; Facebook; politicians; election; new media; political participation; online participation
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 28/11/2017 15:54, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Kniha kromě přehledu dosavadního fungování nových médií v politické komunikaci ve světě přináší pohled na to, jak byla nová média pro politické účely užívána jak českými politiky, tak českou populací mezi roky 2013 a 2015. Vychází z disciplíny politické komunikace spojující přístupy z oborů politologie, mediálních studií i sociologie. Ústřední otázkou série čtyř výzkumů realizovaných v letech 2013–2015, na nichž kniha staví, přitom je, jak čeští politici a občané využívali nová média (potažmo online sociální sítě) v politické komunikaci: kdo využíval tato média, jak je využíval a k čemu.
In English
This book, along with an overview of state of knowledge on the role in new media in political communication, delivers an insight into Czech context, focusing on political uses of new media by Czech politicians and Czech citizens during period 2013–2015. The book is situated in the field of political communication, combining approach of political sciences, media studies and sociology. The general question underlying a series of four particular empirical studies conducted in 2013–2015 is how did the Czech politicians and citizens use new media (and social networking sites especially) in political communication, who were the users of these media, how did they use it and what for.