B 2017

Nová média v politické komunikaci. Politici, občané a online sociální sítě

MACKOVÁ, Alena

Basic information

Original name

Nová média v politické komunikaci. Politici, občané a online sociální sítě

Name (in English)

New media in political communication. Politicians, citizens and social networking sites

Authors

Edition

1. vyd. Brno, 241 pp. Mezinárodní politologický ústav, Monografie sv. 66, 2017

Publisher

Masarykova unverzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50601 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-8745-3

Keywords in English

Political communication; social networking sites; Facebook; politicians; election; new media; political participation; online participation

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 28/11/2017 15:54, Mgr. Radka Vyskočilová

Abstract

V originále

Kniha kromě přehledu dosavadního fungování nových médií v politické komunikaci ve světě přináší pohled na to, jak byla nová média pro politické účely užívána jak českými politiky, tak českou populací mezi roky 2013 a 2015. Vychází z disciplíny politické komunikace spojující přístupy z oborů politologie, mediálních studií i sociologie. Ústřední otázkou série čtyř výzkumů realizovaných v letech 2013–2015, na nichž kniha staví, přitom je, jak čeští politici a občané využívali nová média (potažmo online sociální sítě) v politické komunikaci: kdo využíval tato média, jak je využíval a k čemu.

In English

This book, along with an overview of state of knowledge on the role in new media in political communication, delivers an insight into Czech context, focusing on political uses of new media by Czech politicians and Czech citizens during period 2013–2015. The book is situated in the field of political communication, combining approach of political sciences, media studies and sociology. The general question underlying a series of four particular empirical studies conducted in 2013–2015 is how did the Czech politicians and citizens use new media (and social networking sites especially) in political communication, who were the users of these media, how did they use it and what for.