Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1397351, author = {Tůma, František}, article_location = {Praha}, article_number = {4}, keywords = {code-switching; sequential approach; conversation analysis; contextualization cues; classroom interaction; teaching English as a foreign language}, language = {cze}, issn = {0037-7031}, journal = {Slovo a slovesnost}, title = {Střídání kódů ve výuce angličtiny u učitelů-expertů pohledem konverzační analýzy}, volume = {78}, year = {2017} }
TY - JOUR ID - 1397351 AU - Tůma, František PY - 2017 TI - Střídání kódů ve výuce angličtiny u učitelů-expertů pohledem konverzační analýzy JF - Slovo a slovesnost VL - 78 IS - 4 SP - 283-304 EP - 283-304 PB - AV ČR, Ústav pro jazyk český SN - 00377031 KW - code-switching KW - sequential approach KW - conversation analysis KW - contextualization cues KW - classroom interaction KW - teaching English as a foreign language N2 - Studie se zabývá střídáním kódů ve výuce angličtiny jako cizího jazyka. Teoreticky a metodologicky studie vychází na Auerově sekvenčním přístupu ke střídání kódů, který používá konverzační analýzu a nahlíží výskyty střídání kódů jako potenciální kontextualizační vodítka. Cílem prezentované analýzy bylo zjistit, jak učitelé a žáci používali ve frontální výuce střídání kódů jako kontextualizační vodítka. Data tvořilo 13 videonahrávek z hodin angličtiny na druhém stupni základní školy. Jednalo se o výuku 13 učitelů-expertů a jejich žáků. Analýza ukázala, že účastníci používali střídání kódů (1) k realizaci odboček, (2) k provádění oprav a (3) k ověření porozumění a zdůraznění toho, co bylo již řečeno. Výstupy analýzy odhalují některé aspekty expertního výkonu ve výuce angličtiny jako cizího jazyka. ER -
TŮMA, František. Střídání kódů ve výuce angličtiny u učitelů-expertů pohledem konverzační analýzy. \textit{Slovo a slovesnost}. Praha: AV ČR, Ústav pro jazyk český, roč.~78, č.~4, s.~283-304. ISSN~0037-7031. 2017.
|