BOBKOVÁ, Markéta and Svatava NUNVÁŘOVÁ. Služby cestovního ruchu a řízení jejich kvality: zaměření na úlohu veřejného sektoru (Tourism services and service quality management: a focus on the role of the public sector). Studia turistica. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, vol. 8, No 2, p. 7-17. ISSN 1804-252X. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Služby cestovního ruchu a řízení jejich kvality: zaměření na úlohu veřejného sektoru
Name (in English) Tourism services and service quality management: a focus on the role of the public sector
Authors BOBKOVÁ, Markéta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Svatava NUNVÁŘOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Studia turistica, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2017, 1804-252X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50901 Other social sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14560/17:00098697
Organization unit Faculty of Economics and Administration
Keywords (in Czech) Analýza kvality služeb; Benchmarking; Veřejný sektor; Řízení kvality
Keywords in English Analysis of service quality; Benchmarking; Public sector; Quality management
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Kurková, učo 368752. Changed: 14/10/2022 13:35.
Abstract
Příspěvek je zaměřen na analýzu kvality služeb v cestovním ruchu. Jelikož je produkt cestovního ruchu tvořen různými službami, uspokojení potřeb návštěvníků značně závisí na kvalitě služeb poskytovaných podnikateli i veřejným sektorem. Nezastupitelnou roli má veřejný sektor v oblasti řízení kvality a implementace metod a nástrojů ovlivňujících kvalitu služeb. Cílem článku je předložit zkušenosti z praxe České republiky i poznatky vybraných turisticky vyspělých destinací. Pro popisování přístupů vybraných zemí byla využita metoda deskriptivní a při jejich hodnocení metody analýzy a komparace. Na základě aktuálních zjištění a šetření realizovaného v Horním Rakousku (2014) lze uvést, že pro kvalitu služeb i procesu, v němž jsou služby poskytovány, mají zásadní význam finanční zdroje a úroveň spolupráce poskytovatelů služeb.
Abstract (in English)
The paper focuses on the analysis of the quality of tourism services. The tourism product consists of various services provided by the private sector, as well as public sector. Naturally, visitor experience depends on the quality of both types of services. The public sector has its irreplaceable role in the field of quality management and implementation of methods and tools affecting service quality. The aim of this article is to present practical experience of the Czech Republic and selected tourist destinations. To describe the foreign attitudes, descriptive research method was used, accompanied by methods of analysis and comparison. On the basis of the findings and the questionnaire survey conducted in Upper Austria (2014), it can be said that the quality of service and service management process depends on financial resources and the level of cooperation between service providers.
PrintDisplayed: 29/3/2024 15:31