Detailed Information on Publication Record
2017
Accompagner les étudiants dans la lecture de différents types de textes
BAKEŠOVÁ, VáclavaBasic information
Original name
Accompagner les étudiants dans la lecture de différents types de textes
Name in Czech
Doprovázení studentů v četbě různých typů textů
Name (in English)
Accompany students in reading different types of texts
Authors
BAKEŠOVÁ, Václava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Plzeň, Texte de spécialié, texte scientifique à l'université. p. 22-26, 5 pp. 2017
Publisher
Západočeská univerzita v Plzni
Other information
Language
French
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00098844
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-261-0761-3
Keywords (in Czech)
čtení; studenti vysokých škol; studijní úkoly komunikace prostřednictvím textů; soustředěné čtení; strukturované čtení
Keywords in English
reading; university students; study assignments communication via texts; focused reading; structured reading
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 8/3/2018 09:30, doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
V originále
Dans cet article le déclin de l'intéret pour la lecture chez les étudiants universitaires actuels est analysé. Ce fait implique non seulement la question de changer les approches, de reformuler les missions des études et de controler leur réalisation, mais aussi l'objectif d'une nouvelle définition de la communication via les textes et la motivation pour une lecture ciblée et structurée. La "syntaxe" de la lecture personnelle montre que chaque texte doit etre étudié par rapport a d'autres textes comme un mot dans une phrase.
In Czech
V tomto článku zkoumáme pokles zájmu o čtení u současných studentů vysokých škol. Z této skutečnosti vyplývá nejen otázka změny přístupů, nové formulace poslání studia a sledování jejich uskutečňování, ale i cíl nově definovat komunikaci prostřednictvím textů a motivaci k cílenému a strukturovanému čtení. "Syntax" osobního čtení ukazuje, že každý text musí být studován ve vztahu k jiným textům jako slovo ve větě.
In English
In this article the decline in interest in reading among current university students is analyzed. This fact implies not only the question of changing the approaches, of reformulating the missions of the studies and of controlling their realization, but also the objective of a new definition of the communication via the texts and the motivation for a targeted and structured reading. The "syntax" of personal reading shows that each text must be studied in relation to other texts as a word in a sentence.