BAKEŠOVÁ, Václava. Accompagner les étudiants dans la lecture de différents types de textes (Accompany students in reading different types of texts). Online. In Horová, Helena. Texte de spécialié, texte scientifique à l'université. 1st ed. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2017, p. 22-26. ISBN 978-80-261-0761-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Accompagner les étudiants dans la lecture de différents types de textes
Name in Czech Doprovázení studentů v četbě různých typů textů
Name (in English) Accompany students in reading different types of texts
Authors BAKEŠOVÁ, Václava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Plzeň, Texte de spécialié, texte scientifique à l'université. p. 22-26, 5 pp. 2017.
Publisher Západočeská univerzita v Plzni
Other information
Original language French
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW conference object - konferenční příspěvek
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00098844
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-261-0761-3
Keywords (in Czech) čtení; studenti vysokých škol; studijní úkoly komunikace prostřednictvím textů; soustředěné čtení; strukturované čtení
Keywords in English reading; university students; study assignments communication via texts; focused reading; structured reading
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D., učo 772. Changed: 8/3/2018 09:30.
Abstract
Dans cet article le déclin de l'intéret pour la lecture chez les étudiants universitaires actuels est analysé. Ce fait implique non seulement la question de changer les approches, de reformuler les missions des études et de controler leur réalisation, mais aussi l'objectif d'une nouvelle définition de la communication via les textes et la motivation pour une lecture ciblée et structurée. La "syntaxe" de la lecture personnelle montre que chaque texte doit etre étudié par rapport a d'autres textes comme un mot dans une phrase.
Abstract (in Czech)
V tomto článku zkoumáme pokles zájmu o čtení u současných studentů vysokých škol. Z této skutečnosti vyplývá nejen otázka změny přístupů, nové formulace poslání studia a sledování jejich uskutečňování, ale i cíl nově definovat komunikaci prostřednictvím textů a motivaci k cílenému a strukturovanému čtení. "Syntax" osobního čtení ukazuje, že každý text musí být studován ve vztahu k jiným textům jako slovo ve větě.
Abstract (in English)
In this article the decline in interest in reading among current university students is analyzed. This fact implies not only the question of changing the approaches, of reformulating the missions of the studies and of controlling their realization, but also the objective of a new definition of the communication via the texts and the motivation for a targeted and structured reading. The "syntax" of personal reading shows that each text must be studied in relation to other texts as a word in a sentence.
PrintDisplayed: 19/7/2024 16:21