Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1400668, author = {Najvar, Petr}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.991}, keywords = {research into teaching; videostudy; content-orientated approach; analysis of teaching situations; pre-structured reflection; post-structured reflection}, language = {cze}, issn = {0031-3815}, journal = {Pedagogika}, title = {Zkoumání (kvality) výuky: srovnání dvou přístupů}, url = {http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11769&lang=cs}, volume = {67}, year = {2017} }
TY - JOUR ID - 1400668 AU - Najvar, Petr PY - 2017 TI - Zkoumání (kvality) výuky: srovnání dvou přístupů JF - Pedagogika VL - 67 IS - 3 SP - 219-246 EP - 219-246 PB - Univerzita Karlova SN - 00313815 KW - research into teaching KW - videostudy KW - content-orientated approach KW - analysis of teaching situations KW - pre-structured reflection KW - post-structured reflection UR - http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11769&lang=cs L2 - http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11769&lang=cs N2 - Tato studie kontrastivně představuje dva antagonické přístupy ke zkoumání edukačních procesů ve školní výuce. Jedním z nich je tzv. IVŠV videostudie výuky jako reprezentant kvantitativních videostudií (KVS); přístup využívající deduktivní kategoriální systémy k zachycení obsahu a formy vyučování a učení a ke kvantifikujícímu zobecnění vztaženému např. k interakčním vzorcům ve výuce či oborovým a oborovědidaktickým specifikům výuky. Druhým z nich je obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky jako přístup stavějící na induktivním postupu při identifikaci obsahových jader výuky a na kvalitativním hodnocení didaktické kvality výukových situací. Tyto výzkumné přístupy jsou využity pro osvětlení rozdílů v povaze didaktického poznání generovaného postupy stavějícími na tzv. předem strukturované reflexi, ve srovnání s didaktickým poznáním, jež přináší tzv. následně strukturovaná reflexe výuky. ER -
NAJVAR, Petr. Zkoumání (kvality) výuky: srovnání dvou přístupů (Investigation of (the quality) of Teaching: Two approaches compared). \textit{Pedagogika}. Univerzita Karlova, 2017, vol.~67, No~3, p.~219-246. ISSN~0031-3815. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.991.
|