LUPAČ, Michal, Vladislav MUŽÍK and Petr VLČEK. Vliv tělovýchovných koncepcí a kvality projektovaného kurikula na realizaci tělesné výchovy v praxi. In Didactica Viva 2017. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv tělovýchovných koncepcí a kvality projektovaného kurikula na realizaci tělesné výchovy v praxi
Authors LUPAČ, Michal, Vladislav MUŽÍK and Petr VLČEK.
Edition Didactica Viva 2017, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) koncepce tělesné výchovy; projektované kurikulum
Changed by Changed by: Mgr. Michal Lupač, Ph.D., učo 209483. Changed: 7/3/2018 16:41.
Abstract
Příspěvek poukazuje na současný stav tělesné výchovy v České republice. Zaměřuje se na hodnotová východiska, proces, obsah a výsledky vzdělávání a odhaluje problém kongruence mezi různými formami kurikula, které vycházejí z odlišných pojetí tělesné výchovy. Jak se ukazuje, v tělesné výchově panuje nesoulad mezi pojetím projektované a realizované formy kurikula, které se současně neztotožňují ani s hodnotovými východisky, jež zastává česká populace. Na základě výzkumů a studií realizovaných v poslední dekádě můžeme jako jeden z dílčích problémů identifikovat nedostatečnou srozumitelnost projektovaného kurikula. Formulujeme proto doporučení pro revize kurikula, které mohou napomoci ke zvýšení kongruence mezi jednotlivými formami kurikula a tím ke zvýšení kvality dosahovaných cílů v tělesné výchově.
Links
MUNI/A/0994/2016, interní kód MUName: Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví (Acronym: VOČaZ)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 30/4/2024 15:44