FOŘTOVÁ, Nikola. On Fire or Burnt Out? In OSTA Conference, Charles University, Faculty of Arts, 30th August 2017, Prague. 2017. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | On Fire or Burnt Out? |
Name in Czech | Zůstat zapálený pro věc, nebo vyhořet? |
Authors | FOŘTOVÁ, Nikola (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | OSTA Conference, Charles University, Faculty of Arts, 30th August 2017, Prague, 2017. |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/17:00099103 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords (in Czech) | syndrom vyhoření |
Keywords in English | burn out syndrome |
Tags | rivok |
Changed by | Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 16/3/2018 10:07. |
Abstract |
---|
Teaching is one of the most rewarding professions on the planet but at the same time it can be exhausting. Twin the stress of the demands placed on us by students, parents and institutions with our desire to give 100%, and we may find ourselves hurtling towards Burnout Syndrome before we even realise it. This talk considers why teachers suffer from burnout, goes on to identify some of the tell-tale signs of the syndrome and how we can recognise its onset, before offering some practical ideas that we can implement to stop and refuel in time to make sure we’re on fire in the classroom and not burnt out. |
Abstract (in Czech) |
---|
Být učitelem je jedním z nejvděčnějších povolání na světě. Může ovšem být i vyčerpávající. Kombinace stresu z požadavku studentů, rodičů a institucí společně se snahou dát svému povolání co nejvíce může učitele dovézt k syndromu vyhoření, aniž by si to vůbec uvědomil. Tato přednáška se zabývá otázkou, proč učitelé trpí syndromem vyhoření, upozorňuje na viditelné symptomy syndromu a jak je rozpoznat od počátku. Nabízí také některá praktická řešení k tomu, aby učitel nabral znovu silu a zůstal zapálený pro svoje povolání. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1065/2016, interní kód MU | Name: Profilace výzkumných zaměření v anglofonní lingvistické a literární vědě II (Acronym: VZALL2) |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 1/5/2024 12:40