Detailed Information on Publication Record
2017
South meets North : Italian music in transalpine regions during the 17th and 18th centuries
PERUTKOVÁ, Jana and Vladimír MAŇASBasic information
Original name
South meets North : Italian music in transalpine regions during the 17th and 18th centuries
Name in Czech
Jih potkává sever : italská hudba v zaalpském prostoru v 17. a 18. století
Authors
PERUTKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Vladimír MAŇAS (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
2017
Other information
Language
English
Type of outcome
Uspořádání konference
Field of Study
60401 Arts, Art history
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/17:00099138
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
Itálie; hudební vlivy; Evropa; barokní hudba
Keywords in English
Italy; musical influences; Europe; baroque music
Tags
Tags
International impact
Změněno: 18/4/2018 10:19, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
During the 17th and 18th centuries, Italian influence dominated in instrumental and liturgical music, as well as in opera. Italian musical forms served as examples for local composers, not only within the Habsburg Empire, but also in German lands (including Protestant areas), the Kingdom of Poland, the Nordic countries, and England. The Kingdom of France represents a unique case where resistance alternated with permeation. The circulation of this Italian and Italianate repertoire via individual musicians, church orders, nobles, and travelling music-lovers, as well as issues of performance practice, will all be of key importance at the colloquium.
In Czech
Během 17. a 18. století dominoval italský vliv v instrumentální a liturgické hudbě i v opeře. Italské hudební formy sloužily jako příklady pro místní skladatele nejen v habsburské monarchii, ale i v německých zemích (včetně protestantských oblastí), v Polsku, v severských zemích a v Anglii. Francouzské království představuje jedinečný případ, kdy se odpor střídá s pronikáním. Cirkulace tohoto italského vlivu a italského repertoáru prostřednictvím jednotlivých hudebníků, církevních objednávek, šlechticů a cestovatelů, stejně jako otázky provozovací praxe byly hlavním tématem colloquia.
Links
MUNI/A/1055/2016, interní kód MU |
|