South meets North : Italian music in transalpine regions during the 17th and 18th centuries
PERUTKOVÁ, Jana and Vladimír MAŇAS. South meets North : Italian music in transalpine regions during the 17th and 18th centuries. 2017. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | South meets North : Italian music in transalpine regions during the 17th and 18th centuries |
Name in Czech | Jih potkává sever : italská hudba v zaalpském prostoru v 17. a 18. století |
Authors | PERUTKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Vladimír MAŇAS (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | 2017. |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Organization of a conference |
Field of Study | 60401 Arts, Art history |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/17:00099138 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords (in Czech) | Itálie; hudební vlivy; Evropa; barokní hudba |
Keywords in English | Italy; musical influences; Europe; baroque music |
Tags | 18th Century, aristokracy, authentic interpretation, baroque music, castle, church music, court, opera seria, oratorium, performance, rivok, serenata |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 18/4/2018 10:19. |
Abstract |
---|
During the 17th and 18th centuries, Italian influence dominated in instrumental and liturgical music, as well as in opera. Italian musical forms served as examples for local composers, not only within the Habsburg Empire, but also in German lands (including Protestant areas), the Kingdom of Poland, the Nordic countries, and England. The Kingdom of France represents a unique case where resistance alternated with permeation. The circulation of this Italian and Italianate repertoire via individual musicians, church orders, nobles, and travelling music-lovers, as well as issues of performance practice, will all be of key importance at the colloquium. |
Abstract (in Czech) |
---|
Během 17. a 18. století dominoval italský vliv v instrumentální a liturgické hudbě i v opeře. Italské hudební formy sloužily jako příklady pro místní skladatele nejen v habsburské monarchii, ale i v německých zemích (včetně protestantských oblastí), v Polsku, v severských zemích a v Anglii. Francouzské království představuje jedinečný případ, kdy se odpor střídá s pronikáním. Cirkulace tohoto italského vlivu a italského repertoáru prostřednictvím jednotlivých hudebníků, církevních objednávek, šlechticů a cestovatelů, stejně jako otázky provozovací praxe byly hlavním tématem colloquia. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1055/2016, interní kód MU | Name: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část IV. |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 13/10/2024 21:47