2017
Do European reforms increase modal share of railways?
TOMEŠ, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
Do European reforms increase modal share of railways?
Autoři
TOMEŠ, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Transport Policy, Elsevier, 2017, 0967-070X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 2.512
Kód RIV
RIV/00216224:14560/17:00094409
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
UT WoS
000418970300014
Klíčová slova anglicky
rail; modal share; reform
Změněno: 23. 11. 2023 09:12, Mgr. Pavlína Kurková
Anotace
V originále
The transport policy of the European Union aims to increase modal shares of railways. Its principal reform measures are vertical separation and competition entry. However, there are other possible reform strategies and it is not clear whether European reforms actually increase railway's modal shares. Based on an analysis performed on 27 European countries in the period 1995–2013, there is no evidence that vertical separation and competition entry increase modal shares of European railways. The horizontal separation of the freight and passenger division of the incumbent and subsequent privatisation of the freight division looks like a more promising strategy. There are also important structural differences between countries in Western and Eastern Europe which should be controlled for.
Návaznosti
MUNI/A/1066/2016, interní kód MU |
| ||
TD03000061, projekt VaV |
|