TOMEŠ, Zdeněk. Do European reforms increase modal share of railways? Transport Policy. Elsevier, roč. 60, November, s. 143-151. ISSN 0967-070X. doi:10.1016/j.tranpol.2017.09.011. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Do European reforms increase modal share of railways?
Autoři TOMEŠ, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Transport Policy, Elsevier, 2017, 0967-070X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 2.512
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00094409
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.tranpol.2017.09.011
UT WoS 000418970300014
Klíčová slova anglicky rail; modal share; reform
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Kurková, učo 368752. Změněno: 23. 11. 2023 09:12.
Anotace
The transport policy of the European Union aims to increase modal shares of railways. Its principal reform measures are vertical separation and competition entry. However, there are other possible reform strategies and it is not clear whether European reforms actually increase railway's modal shares. Based on an analysis performed on 27 European countries in the period 1995–2013, there is no evidence that vertical separation and competition entry increase modal shares of European railways. The horizontal separation of the freight and passenger division of the incumbent and subsequent privatisation of the freight division looks like a more promising strategy. There are also important structural differences between countries in Western and Eastern Europe which should be controlled for.
Návaznosti
MUNI/A/1066/2016, interní kód MUNázev: Cost-benefit analýza projektů dopravní infrastruktury II (Akronym: CBAIP)
Investor: Masarykova univerzita, Cost-benefit analýza projektů dopravní infrastruktury II, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
TD03000061, projekt VaVNázev: Význam regionálních terminálů vysokorychlostních tratí pro hustotu dopravních proudů a teritoriální soudržnost.
Investor: Technologická agentura ČR, Význam regionálních terminálů vysokorychlostních tratí pro hustotu dopravních proudů.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 10:57