CHMELÍKOVÁ, Barbora a Martin SVOBODA. Is the Financial Literacy Level of Finance and Law Students the Same? In Čulík, M. Conference Proceedings Financial Management of Firms and Financial Institutions. Ostrava: VŠB-TU of Ostrava, 2017, s. 336-341. ISBN 978-80-248-4138-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Is the Financial Literacy Level of Finance and Law Students the Same?
Autoři CHMELÍKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin SVOBODA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Ostrava, Conference Proceedings Financial Management of Firms and Financial Institutions, od s. 336-341, 6 s. 2017.
Nakladatel VŠB-TU of Ostrava
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50206 Finance
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00108780
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-248-4138-0
ISSN 2336-162X
UT WoS 000508278200040
Klíčová slova anglicky Financial literacy; financial knowledge; financial behaviour; financial attitudes; university students
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 27. 4. 2020 13:19.
Anotace
The aim of this paper is to examine whether there is a difference in the level of financial literacy between finance students and law students. The financial literacy questionnaire was presented to the students of the Faculty of Economics and Administration and to the students of the Faculty of Law at Masaryk University in the Czech Republic. The study was conducted in the academic year 2015/16. The paper shows the results of the comparative analysis examining the difference in financial literacy among sophomore finance students and law students. The measurement of financial literacy consisted of score measuring basic financial knowledge, financial behaviour score, and financial attitudes score following the OECD methodology. The results indicated the need of financial education among both finance students and law students as the comparative analysis showed no statistically significant difference in the financial literacy level between the sophomore students majoring in finance and sophomore students majoring in law.
Návaznosti
MUNI/A/0823/2016, interní kód MUNázev: Behaviorální, znalostní a ekonomické aspekty oceňování a obchodování finančních a jiných aktiv (Akronym: BZEAO)
Investor: Masarykova univerzita, Behaviorální, znalostní a ekonomické aspekty oceňování a obchodování finančních a jiných aktiv, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 16:27