BRUNI, Roberto, Michela MATARAZZO a Dušan MLADENOVIĆ. Figure of Merit for Places: Perspectives on Place Branding. The Journal of Italian Marketing Association. Padova, Italy, 2017, roč. 2017, č. 3, s. 61 - 76. ISSN 1826-7386.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Figure of Merit for Places: Perspectives on Place Branding
Autoři BRUNI, Roberto (380 Itálie), Michela MATARAZZO (380 Itálie) a Dušan MLADENOVIĆ (688 Srbsko, garant, domácí).
Vydání The Journal of Italian Marketing Association, Padova, Italy, 2017, 1826-7386.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Itálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00108781
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky digital nomadism, figure of merit, place, branding
Klíčová slova anglicky digital nomadism; figure of merit; place; branding
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Dušan Mladenović, Ph.D., učo 401140. Změněno: 14. 3. 2020 23:06.
Anotace
Building on the formula of "Figure of Merit" used in technology studies, this work aims at findings analogism in place marketing by presenting "Figure of Merit for Places"; the identified formula represents the possible decision making algorithm that the cluster of Digital Nomads could use to choose a place to live for a period of life. The framework is useful both to place marketers and managers - identifying value proposition and the cost-of-living and cost for accessibility - and to the place demand - discovering the benefits to choose a place to live for a period. The analogism comes from the opportunity to study the Digital Nomads (DNs) that are emerging as a maximizer cluster. They live for different periods in different territories respecting the places and diffusing traditions, cultures, impressions and e xperiences; these characteristics stimulate the place marketing activities of the territories (demand driven) and contribute, indirectly, to place branding strategies (supply driven).
VytisknoutZobrazeno: 27. 3. 2023 20:08