HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁ. Osobnosti Francouzské revoluce, živé obrazy jako cesta k dialogickému vyučování (Personalities of the French Revolution, living images as a way to Dialogic Teaching). Komenský. Masarykova univerzita, 2017, vol. 142, No 2, p. 32-39. ISSN 0323-0449.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Osobnosti Francouzské revoluce, živé obrazy jako cesta k dialogickému vyučování
Name (in English) Personalities of the French Revolution, living images as a way to Dialogic Teaching
Authors HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁ.
Edition Komenský, Masarykova univerzita, 2017, 0323-0449.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Živý obraz; dialogické vyučování; metodika 3A (anotace, analýza, alterace)
Keywords in English still picture; dialogic teaching; methodology 3A (annotation, analysis, alteration)
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Changed: 17/1/2018 15:28.
Abstract
Článek je věnován didaktické analýze historického učiva podle metodiky 3A. Cílem analytického pohledu je zjistit, jak psychodidaktická technika živých obrazů umožňuje zprostředkování učiva a prohloubení porozumění faktům a jak naplňuje principy dialogického vyučování.
Abstract (in English)
The article is devoted to didactic analysis of historical curriculum according to methodology 3A. The aim of the analytical view is to find out how the psychodidactic technique of living images enables the mediation of the subject and deepening the understanding of the facts and how it fulfills the principles of the dialogical teaching.
PrintDisplayed: 14/5/2024 23:20