Detailed Information on Publication Record
2017
Osobnosti Francouzské revoluce, živé obrazy jako cesta k dialogickému vyučování
HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁBasic information
Original name
Osobnosti Francouzské revoluce, živé obrazy jako cesta k dialogickému vyučování
Name (in English)
Personalities of the French Revolution, living images as a way to Dialogic Teaching
Authors
Edition
Komenský, Masarykova univerzita, 2017, 0323-0449
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Živý obraz; dialogické vyučování; metodika 3A (anotace, analýza, alterace)
Keywords in English
still picture; dialogic teaching; methodology 3A (annotation, analysis, alteration)
Tags
Reviewed
Změněno: 17/1/2018 15:28, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
V originále
Článek je věnován didaktické analýze historického učiva podle metodiky 3A. Cílem analytického pohledu je zjistit, jak psychodidaktická technika živých obrazů umožňuje zprostředkování učiva a prohloubení porozumění faktům a jak naplňuje principy dialogického vyučování.
In English
The article is devoted to didactic analysis of historical curriculum according to methodology 3A. The aim of the analytical view is to find out how the psychodidactic technique of living images enables the mediation of the subject and deepening the understanding of the facts and how it fulfills the principles of the dialogical teaching.