J 2017

Osobnosti Francouzské revoluce, živé obrazy jako cesta k dialogickému vyučování

HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁ

Basic information

Original name

Osobnosti Francouzské revoluce, živé obrazy jako cesta k dialogickému vyučování

Name (in English)

Personalities of the French Revolution, living images as a way to Dialogic Teaching

Edition

Komenský, Masarykova univerzita, 2017, 0323-0449

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Živý obraz; dialogické vyučování; metodika 3A (anotace, analýza, alterace)

Keywords in English

still picture; dialogic teaching; methodology 3A (annotation, analysis, alteration)

Tags

Reviewed
Změněno: 17/1/2018 15:28, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek je věnován didaktické analýze historického učiva podle metodiky 3A. Cílem analytického pohledu je zjistit, jak psychodidaktická technika živých obrazů umožňuje zprostředkování učiva a prohloubení porozumění faktům a jak naplňuje principy dialogického vyučování.

In English

The article is devoted to didactic analysis of historical curriculum according to methodology 3A. The aim of the analytical view is to find out how the psychodidactic technique of living images enables the mediation of the subject and deepening the understanding of the facts and how it fulfills the principles of the dialogical teaching.