KOTALA, Dominik, Kristína BILKOVÁ, Josef KUNC and Petr TONEV. Omezené možnosti nakupování (nejen) v centru Brna? Identifikace potravinových pouští (Limited shopping opportunities (not only) in the center of Brno? Identification of food deserts.). In Križan, F., Bilková, K., Barlík, P. Maloobchod a špecifiká časovo-priestorového správania spotrebiteľov. 1. vydání. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2017, p. 197-228. ISBN 978-80-223-4434-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Omezené možnosti nakupování (nejen) v centru Brna? Identifikace potravinových pouští
Name (in English) Limited shopping opportunities (not only) in the center of Brno? Identification of food deserts.
Authors KOTALA, Dominik (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kristína BILKOVÁ (703 Slovakia), Josef KUNC (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr TONEV (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Bratislava, Maloobchod a špecifiká časovo-priestorového správania spotrebiteľov, p. 197-228, 32 pp. 2017.
Publisher Univerzita Komenského v Bratislave
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50702 Urban studies
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14560/17:00099540
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-223-4434-0
Keywords (in Czech) nákupní chování; nákupní možnosti; potravinové pouště; město Brno
Keywords in English shopping behaviour; shopping opportunities; food deserts; Brno city
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Kateřina Oleksíková, Ph.D., učo 240814. Changed: 15/5/2018 13:12.
Abstract
V České republice prošel maloobchod po roce 1989 mnoha změnami, z nichž tou nejvýznamnější byl přechod z centrálně plánované ekonomiky na ekonomiku tržní. Velmi razantně se proměnilo také nákupní chování prakticky všech populačních skupin. Cílem textu je identifikovat v prostoru města Brna oblasti, kde není možné nakoupit potraviny do určité vzdálenosti od místa bydliště. Takové oblasti se označují jako potravinové pouště. Dále pak v teoretické i empirické rovině provést analýzu potravinových pouští a navrhnout možnosti řešení z pohledu veřejných orgánů, privátního sektoru i samotných obyvatel.
Abstract (in English)
In the Czech Republic, after 1989 the retail trade has undergone many changes, of which the most important was the transition from a centrally planned economy to a market economy. The shopping behavior of virtually all population groups has also changed very strongly. The aim of the text is to identify areas in the area of Brno where it is not possible to buy food within a certain distance from the place of residence. The purchasing behavior of virtually all population groups has also changed very strongly. The aim of the text is to identify areas in the area of Brno where it is not possible to buy food within a certain distance from the place of residence. Such areas are referred to as food deserts.Then, on both theoretical and empirical level, to analyze food deserts and propose solutions from the point of view of public authorities, the private sector and the inhabitants themselves.
Links
MUNI/A/0976/2016, interní kód MUName: Metropolizační procesy přetvářející tradiční strukturu města: příklad Brněnské metropolitní oblasti
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 1/5/2024 17:39