Detailed Information on Publication Record
2017
Introduction - Drama in Education for English Language Teaching
DOHNALOVÁ, ŠárkaBasic information
Original name
Introduction - Drama in Education for English Language Teaching
Name in Czech
Úvid - Dramatická výchova ve výuce anglického jazyka
Name (in English)
Introduction - Drama in Education for English Language Teaching
Authors
Edition
školení pedagogů CJV MU, 2017
Other information
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Keywords (in Czech)
DV, výuka AJ, úvod, rozcvičky, seznamovací hry, rozmanité inteligence
Keywords in English
Drama, ELT, Introduction, warm-ups, icebreakers, multiple intelligences
Změněno: 27/1/2018 14:38, Mgr. Bc. Šárka Dohnalová
V originále
We will start with warm-ups and ice-breakers for creating friendly atmosphere and learning names of the participants; swapping games for learning more information about the participants and training our memory; Circular games for the passive learning of IF clauses. We will talk about and use the Theory of Multiple Intelligences for including everyone in language learning (TPR storytelling, using music and sound tracking, calculating, noticing things in the environment, cooperating with others x working on one’s own). The participants will leave with activities to be used in their classrooms and ideas to adapt the activities for their target learners.
In Czech
Zahájíme s rozcvičkou a seznamovacími hrami za účelem vytvoření přátelské atmosféry a naučení se jmen účastníků; hry s prvkem záměny k naučení se více o účastnících a k potrénování paměti; Kruhové hry za účelem pasivního učení se podmínkovým větám. Budeme mluvit o zařazování teorie rozmanitých inteligencí za účelem inkluze všech účastníků do jazykové výuky tj. učení pomocí celkové tělesné odezvy, zařazování hudby, počítání, vizuální práce s prostředím, spolupráce s ostatními x samostatná práce). The participants will leave with activities to be used in their classrooms and ideas to adapt the activities for their target learners.
In English
We will start with warm-ups and ice-breakers for creating friendly atmosphere and learning names of the participants; swapping games for learning more information about the participants and training our memory; Circular games for the passive learning of IF clauses. We will talk about and use the Theory of Multiple Intelligences for including everyone in language learning (TPR storytelling, using music and sound tracking, calculating, noticing things in the environment, cooperating with others x working on one’s own). The participants will leave with activities to be used in their classrooms and ideas to adapt the activities for their target learners.