p 2017

Introduction - Drama in Education for English Language Teaching

DOHNALOVÁ, Šárka

Basic information

Original name

Introduction - Drama in Education for English Language Teaching

Name in Czech

Úvid - Dramatická výchova ve výuce anglického jazyka

Name (in English)

Introduction - Drama in Education for English Language Teaching

Edition

školení pedagogů CJV MU, 2017

Other information

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Keywords (in Czech)

DV, výuka AJ, úvod, rozcvičky, seznamovací hry, rozmanité inteligence

Keywords in English

Drama, ELT, Introduction, warm-ups, icebreakers, multiple intelligences
Změněno: 27/1/2018 14:38, Mgr. Bc. Šárka Dohnalová

Abstract

V originále

We will start with warm-ups and ice-breakers for creating friendly atmosphere and learning names of the participants; swapping games for learning more information about the participants and training our memory; Circular games for the passive learning of IF clauses. We will talk about and use the Theory of Multiple Intelligences for including everyone in language learning (TPR storytelling, using music and sound tracking, calculating, noticing things in the environment, cooperating with others x working on one’s own). The participants will leave with activities to be used in their classrooms and ideas to adapt the activities for their target learners.

In Czech

Zahájíme s rozcvičkou a seznamovacími hrami za účelem vytvoření přátelské atmosféry a naučení se jmen účastníků; hry s prvkem záměny k naučení se více o účastnících a k potrénování paměti; Kruhové hry za účelem pasivního učení se podmínkovým větám. Budeme mluvit o zařazování teorie rozmanitých inteligencí za účelem inkluze všech účastníků do jazykové výuky tj. učení pomocí celkové tělesné odezvy, zařazování hudby, počítání, vizuální práce s prostředím, spolupráce s ostatními x samostatná práce). The participants will leave with activities to be used in their classrooms and ideas to adapt the activities for their target learners.