DOHNALOVÁ, Šárka. Introduction - Drama in Education for English Language Teaching. In školení pedagogů CJV MU. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Introduction - Drama in Education for English Language Teaching
Název česky Úvid - Dramatická výchova ve výuce anglického jazyka
Název anglicky Introduction - Drama in Education for English Language Teaching
Autoři DOHNALOVÁ, Šárka.
Vydání školení pedagogů CJV MU, 2017.
Další údaje
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Klíčová slova česky DV, výuka AJ, úvod, rozcvičky, seznamovací hry, rozmanité inteligence
Klíčová slova anglicky Drama, ELT, Introduction, warm-ups, icebreakers, multiple intelligences
Změnil Změnila: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová, učo 33450. Změněno: 27. 1. 2018 14:38.
Anotace
We will start with warm-ups and ice-breakers for creating friendly atmosphere and learning names of the participants; swapping games for learning more information about the participants and training our memory; Circular games for the passive learning of IF clauses. We will talk about and use the Theory of Multiple Intelligences for including everyone in language learning (TPR storytelling, using music and sound tracking, calculating, noticing things in the environment, cooperating with others x working on one’s own). The participants will leave with activities to be used in their classrooms and ideas to adapt the activities for their target learners.
Anotace česky
Zahájíme s rozcvičkou a seznamovacími hrami za účelem vytvoření přátelské atmosféry a naučení se jmen účastníků; hry s prvkem záměny k naučení se více o účastnících a k potrénování paměti; Kruhové hry za účelem pasivního učení se podmínkovým větám. Budeme mluvit o zařazování teorie rozmanitých inteligencí za účelem inkluze všech účastníků do jazykové výuky tj. učení pomocí celkové tělesné odezvy, zařazování hudby, počítání, vizuální práce s prostředím, spolupráce s ostatními x samostatná práce). The participants will leave with activities to be used in their classrooms and ideas to adapt the activities for their target learners.
Anotace anglicky
We will start with warm-ups and ice-breakers for creating friendly atmosphere and learning names of the participants; swapping games for learning more information about the participants and training our memory; Circular games for the passive learning of IF clauses. We will talk about and use the Theory of Multiple Intelligences for including everyone in language learning (TPR storytelling, using music and sound tracking, calculating, noticing things in the environment, cooperating with others x working on one’s own). The participants will leave with activities to be used in their classrooms and ideas to adapt the activities for their target learners.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 10:08