DOHNALOVÁ, Šárka. DRAMA IN ELT. In Týden CJV. 2018. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | DRAMA IN ELT |
Name in Czech | DRAMATICKÁ VÝCHOVA VE VÝUCE CIZÍCH JAZYKŮ |
Name (in English) | DRAMA IN ELT |
Authors | DOHNALOVÁ, Šárka. |
Edition | Týden CJV, 2018. |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Requested lectures |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
WWW | URL |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | DV, výuka AJ, CLIL, historie, jazykové dovednosti, holistický přístup |
Keywords in English | Drama, ELT, CLIL, History, Language Skills, Holistic Approach |
Changed by | Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 4/4/2019 13:32. |
Abstract |
---|
The seminar will focus on structuring a history lesson in ELT through drama. We will use a story of a girl sold by her brother as a bride into another culture without the knowledge of the language. We will look at the story from the point of view of all the protagonists: the girl, her father, her brother, and the future husband in the context of the period and the politics of the time. We will calculate the girl’s journey to the faraway country in the horse-drawn carriage and compare it with today´s means of travel. |
Abstract (in Czech) |
---|
Seminář se týká strukturování lekce s historickým tématem v cizím jazyce pomocí technik a konvencí DV. Použijeme příběh dívky, která byla prodána vlastní bratrem jako nevěsta do jiné kultury bez znalosti cílového jazyka. Podíváme se na příběh optikou jednotlivých protagonistů: oné dívky, jejího otce, bratra, a budoucího manžela v kontextu daného historického období a politické situace. Spočítáme cestu, kterou musela dívka projet do daleké země v koňmi taženém kočáře a porovnáme ji s dnešními způsoby cestování. |
Abstract (in English) |
---|
The seminar will focus on structuring a history lesson in ELT through drama. We will use a story of a girl sold by her brother as a bride into another culture without the knowledge of the language. We will look at the story from the point of view of all the protagonists: the girl, her father, her brother, and the future husband in the context of the period and the politics of the time. We will calculate the girl’s journey to the faraway country in the horse-drawn carriage and compare it with today´s means of travel. |
PrintDisplayed: 16/10/2024 07:28