D
2017
Should We Give Learners Control Over Item Difficulty?
PAPOUŠEK, Jan a Radek PELÁNEK
Základní údaje
Originální název
Should We Give Learners Control Over Item Difficulty?
Vydání
New York, Personalization Approaches in Learning Environments, Adjunct Publication of the 25th Conference on User Modeling, Adaptation and Personalization, od s. 299-303, 5 s. 2017
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/17:00099574
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
Klíčová slova česky
adaptabilní učení; obtížnost
Klíčová slova anglicky
adaptive learning; difficulty
V originále
Personalized educational systems are able to provide learners questions of specified difficulty. Since learners differ, the appropriate level of difficulty may vary and it may be impossible to find an universal setting. We implemented a version of an adaptive educational system for geography practice that allows learners to adjust difficulty of questions. We evaluated this feature using a randomized control experiment. The overall results show only a small effect of the adjustment. A more detailed analysis, however, shows that for some groups of learners the effect can be important, although not necessarily advantageous. The collected data from the experiment provide insight into how to tune question difficulty automatically.
Návaznosti
MUNI/A/0897/2016, interní kód MU | Název: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VI. | Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VI., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
|
Zobrazeno: 16. 11. 2024 12:36