BRÜCKNEROVÁ, Karla and Petr NOVOTNÝ. The influence of principals on the hidden curriculum of induction. Educational Management Administration & Leadership. 2019, vol. 47, No 4, p. 606-623. ISSN 1741-1432. Available from: https://dx.doi.org/10.1177/1741143217745878.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The influence of principals on the hidden curriculum of induction
Name in Czech Vliv ředitelů na skryté kurikulum indukce
Authors BRÜCKNEROVÁ, Karla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Educational Management Administration & Leadership, 2019, 1741-1432.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Impact factor Impact factor: 2.448
RIV identification code RIV/00216224:14210/19:00107154
Organization unit Faculty of Arts
Doi http://dx.doi.org/10.1177/1741143217745878
UT WoS 000473496100008
Keywords (in Czech) ředitel; uvádění učitelů; skryté kurikulum; začínající učitel; mentor
Keywords in English Principals; induction; hidden curriculum; novice teacher; mentor
Tags rivok
Changed by Changed by: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Changed: 24/3/2020 09:08.
Abstract
The aim of this study is to describe the influence that principals have on the hidden curriculum of induction (HCI). Our findings are based on a comparison of two case studies undertaken in primary schools in the Czech Republic, whose principals have different approaches to leadership and the management of induction. The data analysis leads to the conclusion that principals shape the HCI through mentor selection, management and development of the explicit curriculum of induction, creation of a social context in the school, and induction evaluation. The HCI is shaped by the specific realizations of these influences with content covering the meaning of induction, professional development, school context, and the principals themselves.
Abstract (in Czech)
Cílem studie je popsat vliv ředitelů na skryté kurikulum indukce (SKI). Naše závěry jsou založeny na srovnání dvou případových studií základních škol v České republice, jejichž ředitelé mají rozdílný přístup k vedení a řízení indukce. Analýza dat vede k závěru, že ředitelé utvářejí SKI skrze výběr uvádějících učitelů, řízení a tvorbu explicitního kurikula indukce, vytváření sociálního kontextu školy a skrze evaluaci indukce. Výsledné SKI je utvářeno skrze specifické podoby těchto vlivů a jeho specifické obsahy se týkají smyslu indukce, profesního rozvoje, školního kontextu a ředitelů samotných.
Links
GA13-07234S, research and development projectName: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
Investor: Czech Science Foundation, Intergenerational Learning in Various Social Environments
PrintDisplayed: 25/4/2024 13:41