SYSLOVÁ, Zora and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Projektování v mateřské škole (Project design in the kindergarten). Brno: Masarykova univerzita, 2017, 109 pp. ISBN 978-80-210-8856-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8856-2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Projektování v mateřské škole
Name (in English) Project design in the kindergarten
Authors SYSLOVÁ, Zora and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ.
Edition Brno, 109 pp. 2017.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Textbook
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8856-6
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8856-2017
Keywords (in Czech) Cíle vzdělávání; hodnocení; integrovaná tematická výuka; obsah vzdělávání; projekt; projektová výuka; sebehodnocení.
Keywords in English Objectives of education; assessment; integrated tematic teaching; content of education; project, project teaching; self-evaluation.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 30/1/2018 05:09.
Abstract
Publikace plní funkci skript, která mají jak teoretickou, tak praktickou dimenzi. Seznamují se základními východisky tvorby krátkodobých plánů vzdělávání v mateřských školách, jakými jsou projektová výuka a integrovaná tematická výuka. Stěžejní třetí kapitola směřuje k samotnému procesu projektování, při němž je základním úkolem studenta/učitele, zvolit vhodný obsah vzdělávání v závislosti na vzdělávacích cílech a naplánovat přiměřenou vzdělávací nabídku včetně efektivních vzdělávacích strategií podporujících rozvoj každého jednotlivého dítěte. Závěr publikace je věnován hodnocení jak průběhu, tak výsledků vzdělávání.
Abstract (in English)
The publication is script that have both a theoretical and a practical dimension. It apprises with the basics of short-term education in kindergartens, such as project teaching and integrated thematic training. The crucial third chapter focuses on the design process itself, in which it is the primary task of the student / teacher to choose the appropriate content of education according to the educational goals and to plan a reasonable educational offer including effective educational strategies supporting the development of each individual child. The conclusion of the publication is devoted to assessing both the process and the outcomes of education.
PrintDisplayed: 3/5/2024 15:54