ZIBNER, Jan. Uvolnění folklóru od kolektivní správy (Releasing folklore of collective administration). In České právo a informační technologie 2017. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Uvolnění folklóru od kolektivní správy
Name in Czech Uvolnění folklóru od kolektivní správy
Name (in English) Releasing folklore of collective administration
Authors ZIBNER, Jan.
Edition České právo a informační technologie 2017, 2017.
Other information
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Changed by Changed by: JUDr. Jan Zibner, Ph.D., učo 407708. Changed: 30/1/2018 11:12.
Abstract
Novela autorského zákona zanesla do autorského práva vedle parodické výjimky či licence pro online streamování hudby i výjimku z informační a předkládací povinnosti provozovatelů a dodavatelů folklórního repertoáru ve vztahu ke kolektivním správcům. S obecným rozvolněním lhůt v případě živé veřejné produkce se tak jedná o osvobození do té doby paradoxní extenzivně interpretované kolektivní správy autorskoprávně (ne)chráněného folklóru. Příspěvek si proto klade za cíl kriticky prozkoumat aktuální stav a porovnat jej se stavem minulým co do vyvažování práv a zájmů v autorském právu.
Abstract (in Czech)
Novela autorského zákona zanesla do autorského práva vedle parodické výjimky či licence pro online streamování hudby i výjimku z informační a předkládací povinnosti provozovatelů a dodavatelů folklórního repertoáru ve vztahu ke kolektivním správcům. S obecným rozvolněním lhůt v případě živé veřejné produkce se tak jedná o osvobození do té doby paradoxní extenzivně interpretované kolektivní správy autorskoprávně (ne)chráněného folklóru. Příspěvek si proto klade za cíl kriticky prozkoumat aktuální stav a porovnat jej se stavem minulým co do vyvažování práv a zájmů v autorském právu.
Abstract (in English)
The Copyright Act Amendment introduced - next to the parodic exception or a license for online music streaming - an exception to the information and reporting obligations of providers and suppliers of folklore repertoire in relation to collective administrators. With the general loosening of deadlines for live public production, this is the liberation of up to this time paradoxically extensively interpreted collective management of copyright (non)protected folklore. The paper therefore aims to critically examine the current situation and compare it to the state of the past in balancing rights and interests in copyright.
PrintDisplayed: 19/7/2024 22:27