Detailed Information on Publication Record
2017
Uvolnění folklóru od kolektivní správy
ZIBNER, JanBasic information
Original name
Uvolnění folklóru od kolektivní správy
Name in Czech
Uvolnění folklóru od kolektivní správy
Name (in English)
Releasing folklore of collective administration
Authors
ZIBNER, Jan
Edition
České právo a informační technologie 2017, 2017
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Změněno: 30/1/2018 11:12, JUDr. Jan Zibner, Ph.D.
V originále
Novela autorského zákona zanesla do autorského práva vedle parodické výjimky či licence pro online streamování hudby i výjimku z informační a předkládací povinnosti provozovatelů a dodavatelů folklórního repertoáru ve vztahu ke kolektivním správcům. S obecným rozvolněním lhůt v případě živé veřejné produkce se tak jedná o osvobození do té doby paradoxní extenzivně interpretované kolektivní správy autorskoprávně (ne)chráněného folklóru. Příspěvek si proto klade za cíl kriticky prozkoumat aktuální stav a porovnat jej se stavem minulým co do vyvažování práv a zájmů v autorském právu.
In Czech
Novela autorského zákona zanesla do autorského práva vedle parodické výjimky či licence pro online streamování hudby i výjimku z informační a předkládací povinnosti provozovatelů a dodavatelů folklórního repertoáru ve vztahu ke kolektivním správcům. S obecným rozvolněním lhůt v případě živé veřejné produkce se tak jedná o osvobození do té doby paradoxní extenzivně interpretované kolektivní správy autorskoprávně (ne)chráněného folklóru. Příspěvek si proto klade za cíl kriticky prozkoumat aktuální stav a porovnat jej se stavem minulým co do vyvažování práv a zájmů v autorském právu.
In English
The Copyright Act Amendment introduced - next to the parodic exception or a license for online music streaming - an exception to the information and reporting obligations of providers and suppliers of folklore repertoire in relation to collective administrators. With the general loosening of deadlines for live public production, this is the liberation of up to this time paradoxically extensively interpreted collective management of copyright (non)protected folklore. The paper therefore aims to critically examine the current situation and compare it to the state of the past in balancing rights and interests in copyright.