Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{1405255, author = {Krčál, Martin}, address = {Brno}, booktitle = {E-kurz: Knihovník v knihovně pro děti}, editor = {Gabriela Obstová}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Brno}, pages = {1-9}, publisher = {Knihovna Jiřího Mahena v Brně}, title = {Elektronické informační zdroje a vyhledávání v dalších informačních zdrojích}, url = {https://moodle.kjm.cz/course/view.php?id=3}, year = {2017} }
TY - GEN ID - 1405255 AU - Krčál, Martin PY - 2017 TI - Elektronické informační zdroje a vyhledávání v dalších informačních zdrojích PB - Knihovna Jiřího Mahena v Brně CY - Brno UR - https://moodle.kjm.cz/course/view.php?id=3 N2 - Schopnost vyhledávat kvalitní a relevantní informace je jednou z nejdůležitějších kompetencí absolventů oboru informační studia a knihovnictví. Snad každý uživatel internetu zná Google nebo jiný vyhledávač a alespoň jednou na něm vyhledával. Z tohoto pohledu se může zdát, že vyhledávání informací je v dnešní době za pomoci moderních technologií snadné. Stačí do pole zapsat klíčové slovo a vyhledávací systém vrátí požadované výsledky. Problém ale je, že třeba Google neindexuje celý web, ale postihuje pouze oblast tzv. povrchového webu. Uživatelé se tak vždy nemusí dostat ke všem dostupným informacím, které by mohly vést k uspokojení jejich informačních potřeb. Limity vyhledávacích systémů nejsou jedinou bariérou při vyhledávání informací. Uživatelé často neumí položit správně dotaz, neznají selekční jazyky a fungování systémů. A právě zde vstupuje do hry informační profesionál – knihovník, který by měl výborně ovládat celý vyhledávací proces. V učebním textu jsou představeny základní principy vyhledávání a informační zdroje rozdělené dle druhu. ER -
KRČÁL, Martin. Elektronické informační zdroje a vyhledávání v dalších informačních zdrojích (Electronic information resources a searching in other information resources). Online. In Gabriela Obstová. \textit{E-kurz: Knihovník v knihovně pro děti}. Brno: Knihovna Jiřího Mahena v Brně, 2017, p.~1-9.
|