RABUŠICOVÁ, Milada and Petr NOVOTNÝ. Co jsme se naučili z projektu o mezigeneračním učení : metodologická a meritorní reflexe (What we have learned from the project on intergenerational learning : methodological and meritory reflection). In XXV. Konference České asociace pedagogického výzkumu, 13.-14. 9. 2017, Hradec Králové. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Co jsme se naučili z projektu o mezigeneračním učení : metodologická a meritorní reflexe
Name (in English) What we have learned from the project on intergenerational learning : methodological and meritory reflection
Authors RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition XXV. Konference České asociace pedagogického výzkumu, 13.-14. 9. 2017, Hradec Králové, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/17:00095450
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) teoretické konstrukty; metodologický postup; věcná zjištění; výzkumný projekt; mezigenerační učení
Keywords in English theoretical concepts; methodology; research results; research project; intergenerational learning
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Changed: 5/4/2018 12:49.
Abstract
Příspěvek je metodologickým a věcným ohlédnutím za projektem o mezigeneračním učení („Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích“), který byl zaměřen na učení ve školním prostředí mezi členy učitelského sboru, na učení na pracovišti mezi zaměstnanci ve velkých i rodinných firmách a na učení v komunitách a mezigeneračních komunitních programech. Cílem příspěvku je provést rekapitulaci metodologického postupu v jeho jednotlivých fázích a kriticky je reflektovat ve vztahu ke zjištěným výsledkům.
Abstract (in English)
Leading questions of the presentation are as follows: What makes intergenerational learning specific? Is intergenerational learning a neutral, or a positive phenomenon? Is intergenerational learning occurring naturally? What support can we give to intergenerational learning? Does intergenerational learning bring stability, or innovation? Where else can intergenerational learning research go?
Links
GA13-07234S, research and development projectName: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
Investor: Czech Science Foundation, Intergenerational Learning in Various Social Environments
PrintDisplayed: 7/6/2024 21:22