SYSLOVÁ, Zora, Jana KRATOCHVÍLOVÁ and Táňa FIKAROVÁ. Pedagogická diagnostika v mateřské škole. Práce s portfoliem dítěte. (Pedagogical assessment in kindergarten. Working with the child's portfolio.). Praha: Portál, 2018, 125 pp. Výchova a vzdělávání (22). ISBN 978-80-262-1324-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pedagogická diagnostika v mateřské škole. Práce s portfoliem dítěte.
Name (in English) Pedagogical assessment in kindergarten. Working with the child's portfolio.
Authors SYSLOVÁ, Zora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Táňa FIKAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Praha, 125 pp. Výchova a vzdělávání (22), 2018.
Publisher Portál
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00102236
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-262-1324-6
Keywords (in Czech) diagnostická činnost; mateřská škola; pedagogická diagnostika; portfolio dítěte; školní zralost; učitel mateřské školy.
Keywords in English diagnostic activity; kindergarten; pedagogical assessment; the child's portfolio; school readiness; pre-school teacher.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Changed: 12/11/2019 17:34.
Abstract
Autorky pojímají pedagogickou diagnostiku komplexně, tj. spojují praktickou pedagogickou činnost pedagoga s teorií. Pokouší se pomoci rozvinout teoretické znalosti a přinést potřebné informace k samotnému provádění odborného poznávání dětí s důrazem na zjištění jejich individuálních potřeb. Monografie je strukturována nestandardně od empirických zjištění k aplikaci do praxe, s ukotveným teoretickým zázemím.
Abstract (in English)
The authors assume pedagogical assessment in a comprehensive way, ie they combine the pedagogical practice with the theory. It tries to help develop the theoretical knowledge and to provide the necessary information for the actual implementation of the professional knowledge of children, with an emphasis on the identification of their individual needs. The monograph is structured in a non-standard way from empirical findings to practical application, with anchored theoretical background.
PrintDisplayed: 28/4/2024 08:56