MAZÁČOVÁ, Pavlína and Michaela BLAŽEJOVÁ. Středoškoláci a online svět mimoškolního vzdělávání (Students from secondary schools and the online world of out-of-school education). In OpenAlt konference : Otevřeným přístupem k otevřené společnosti, 4. – 5. listopadu 2017, Brno. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Středoškoláci a online svět mimoškolního vzdělávání
Name (in English) Students from secondary schools and the online world of out-of-school education
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Michaela BLAŽEJOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition OpenAlt konference : Otevřeným přístupem k otevřené společnosti, 4. – 5. listopadu 2017, Brno, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/17:00099700
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) pedagogika; informační gramotnost; výzkum; digitální kompetence; strategie učení; informační vzdělávání; student střední školy; mimoškolní vzdělávání; HCI
Keywords in English pedagogy; information literacy; research; digital competences; learning strategies; information education; high school student; out-of-school education; HCI
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 4/4/2018 14:56.
Abstract
Příspěvek reaguje na současnou podobu formálního vzdělávání, které se přesouvá stále více do online prostředí nejen v čase výuky, ale také mimo ni, a prolíná se s neformálním vzděláváním. Budou představeny výsledky průzkumu, který mapoval formy, nástroje a způsoby interakce středoškoláků s informacemi v online prostředí. Výzkumná data přinášejí zajímavé informace nejen o tom, jaké učební styly a strategie preferují současní teens.
Abstract (in English)
The paper responds to the current form of formal education that moves increasingly into the online environment, not only in the time of learning but also outside it, and blends with informal learning. Survey results will be presented that mapped out the forms, tools and ways of interacting high school students with information in the online environment. Research data provides interesting information not only about what learning styles and strategies the current teens prefer.
Links
MUNI/A/1114/2016, interní kód MUName: Design Thinking Action Lab 2017: informační chování a aplikovaný design (Acronym: DISRI)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 25/8/2024 04:04