J 2018

The Short Maximization Inventory

ĎURINÍK, Michal, Jakub PROCHÁZKA a Hynek CÍGLER

Základní údaje

Originální název

The Short Maximization Inventory

Autoři

ĎURINÍK, Michal (703 Slovensko, domácí), Jakub PROCHÁZKA (203 Česká republika, garant, domácí) a Hynek CÍGLER (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Judgment and Decision Making, Tallahassee (FL, USA), Society for Judgment and Decision Making, 2018, 1930-2975

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 2.253

Kód RIV

RIV/00216224:14560/18:00102240

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

UT WoS

000423735500010

Klíčová slova anglicky

maximization; Maximization Inventory; scale shortening; Short Maximization Inventory

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 1. 2024 20:41, Mgr. Pavlína Kurková

Anotace

V originále

We developed the Short Maximization Inventory (SMI) by shortening the M aximization Inventory (Turner, Rim, Betz & Nygren, 2012) from 34 items to 15 items. Using the Item Response Theory framework, we identified and removed the items of the Maximization Inventory that contributed least to the performance of the original scale. The construct validity assessed for SMI is similar to the full MI and is in line with the predictions from the literature: the Satisficing subscale is positively related to the indices of well-being, while the Decision Difficulty and Alternative Search subscales are negatively related to well-being. The new scale retains the good psychometric properties of the original scale. Furthermore, its brevity allows researchers to use the scale in studies in which maximization is not the primary focus. Although the SMI lacks the “High Standards” subscale, as did the original MI, we believe that SMI is a step towards developing a reliable and conceptually sound measure of maximizing that can be used in various research designs.

Návaznosti

MUNI/A/1021/2015, interní kód MU
Název: Behaviorálně ekonomické experimenty v marketingu a managementu
Investor: Masarykova univerzita, Behaviorálně ekonomické experimenty v marketingu a managementu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory

The_short_maximization_full_text.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru