a 2017

Perspektivy edukace heterogenní školní třídy k informační gramotnosti v prostředí veřejné knihovny

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Basic information

Original name

Perspektivy edukace heterogenní školní třídy k informační gramotnosti v prostředí veřejné knihovny

Name (in English)

Perspectives of educating a heterogeneous school class for information literacy in a public library environment

Edition

XVIII. mezinárodní konference k problematice osob s specifickými potřebami, 2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

Pedagogy and education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

informační vzdělávání; informační gramotnost; učící knihovník; pedagogika; žák se speciálními vzdělávacími potřebami

Keywords in English

information education; information literacy; learning librarian; pedagogy; pupil with special educational needs
Změněno: 31/1/2018 21:13, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Abstract

V originále

Učící knihovník interaguje v rámci vzdělávacích programů s heterogenními třídami a čelí výzvám, které přináší pedagogická práce s heterogenní třídou, v níž se společně vzdělávají intaktní žáci i žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek prezentuje zásadní aspekty práce učícího knihovníka v lekcích informační gramotnosti se zaměřením na specifika edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

In English

The teaching librarian interacts within educational programs with heterogeneous classes and faces the challenges posed by pedagogical work with a heterogeneous class, in which both intact pupils and pupils with special educational needs. The paper presents the crucial aspects of the work of the librarian in the lessons of information literacy focusing on the specifics of education of pupils with special educational needs.