Detailed Information on Publication Record
2017
Perspektivy edukace heterogenní školní třídy k informační gramotnosti v prostředí veřejné knihovny
MAZÁČOVÁ, PavlínaBasic information
Original name
Perspektivy edukace heterogenní školní třídy k informační gramotnosti v prostředí veřejné knihovny
Name (in English)
Perspectives of educating a heterogeneous school class for information literacy in a public library environment
Authors
Edition
XVIII. mezinárodní konference k problematice osob s specifickými potřebami, 2017
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
informační vzdělávání; informační gramotnost; učící knihovník; pedagogika; žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Keywords in English
information education; information literacy; learning librarian; pedagogy; pupil with special educational needs
Změněno: 31/1/2018 21:13, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Učící knihovník interaguje v rámci vzdělávacích programů s heterogenními třídami a čelí výzvám, které přináší pedagogická práce s heterogenní třídou, v níž se společně vzdělávají intaktní žáci i žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek prezentuje zásadní aspekty práce učícího knihovníka v lekcích informační gramotnosti se zaměřením na specifika edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
In English
The teaching librarian interacts within educational programs with heterogeneous classes and faces the challenges posed by pedagogical work with a heterogeneous class, in which both intact pupils and pupils with special educational needs. The paper presents the crucial aspects of the work of the librarian in the lessons of information literacy focusing on the specifics of education of pupils with special educational needs.