Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1405807, author = {Slavík, Jan and Najvar, Petr}, booktitle = {Konference QAK: XVII. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku}, keywords = {learning environment; intersubjektivity; notation; transdisciplinary didactics}, language = {cze}, title = {Učební prostředí jako umělecké dílo: Úsilí o soulad mezi autenticitou a objektivitou}, year = {2018} }
TY - CONF ID - 1405807 AU - Slavík, Jan - Najvar, Petr PY - 2018 TI - Učební prostředí jako umělecké dílo: Úsilí o soulad mezi autenticitou a objektivitou KW - learning environment KW - intersubjektivity KW - notation KW - transdisciplinary didactics N2 - Lidský subjekt si nedokáže uvědomovat svět ani sebe sama jinak než prostřednictvím kulturních nástrojů – instrumentů. Tyto nástroje by nevznikly, kdyby neměly své jedinečné autory – tvůrce. Jejich dílo ovšem nabývá kulturní smysl teprve prostřednictvím druhých lidí. Ve svém příspěvku představujeme teoretický model pro interpretaci způsobů zprostředkování tvůrčího díla, který byl využit v kvalitativním výzkumu výuky. Základem jeho koncepce byla analogie mezi učebním prostředím a uměleckým dílem založená na Goodmanově pojetí notace. Výzkum otevřel problém autenticity a objektivity při instrumentalizaci osobní zkušenosti. Poukážeme na to, že tento problém je společný pro všechny disciplíny, které mají působit subjektivní změny v intersubjektivním kontextu. ER -
SLAVÍK, Jan and Petr NAJVAR. Učební prostředí jako umělecké dílo: Úsilí o soulad mezi autenticitou a objektivitou (The learning environment as a work of art: ballancing authenticity and objectivity). In \textit{Konference QAK: XVII. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku}. 2018.
|