d 2017

Pojetí informační gramotnosti a mediální gramotnosti v edukační praxi formálního a neformálního vzdělávání v České republice

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Basic information

Original name

Pojetí informační gramotnosti a mediální gramotnosti v edukační praxi formálního a neformálního vzdělávání v České republice

Name (in English)

The concept of information literacy and media literacy in the educational practice of formal and non-formal education in the Czech Republic

Authors

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Neuveden, Kulatý stůl EU - mediální gramotnost v občanském vzdělávání, 21. dubna 2017, Praha, 2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Popularizační texty a aktivity

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/17:00099745

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

informační gramotnost; mediální gramotnost; formální vzdělávání; neformální vzdělávání; knihovny; pedagogika; kurikulum

Keywords in English

information literacy; media literacy; formal education; non-formal education; libraries; pedagogy; curriculum

Tags

Změněno: 26/4/2018 16:22, Mgr. Igor Hlaváč

Abstract

V originále

Příspěvek reaguje na aktuální dění v českém školství a reflektuje nedostatečnou podporu mediální a informační výchovvy ve formálním i neformálním vzdělávání. Nabízí perspektivu edukace informační a mediální gramotnosti v knihovnách.

In English

The paper responds to current events in Czech education and reflects the insufficient support of media and information education in both formal and non-formal education. It offers the prospect of educating information and media literacy in libraries.