Detailed Information on Publication Record
2017
Pojetí informační gramotnosti a mediální gramotnosti v edukační praxi formálního a neformálního vzdělávání v České republice
MAZÁČOVÁ, PavlínaBasic information
Original name
Pojetí informační gramotnosti a mediální gramotnosti v edukační praxi formálního a neformálního vzdělávání v České republice
Name (in English)
The concept of information literacy and media literacy in the educational practice of formal and non-formal education in the Czech Republic
Authors
MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Neuveden, Kulatý stůl EU - mediální gramotnost v občanském vzdělávání, 21. dubna 2017, Praha, 2017
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Popularizační texty a aktivity
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/17:00099745
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
informační gramotnost; mediální gramotnost; formální vzdělávání; neformální vzdělávání; knihovny; pedagogika; kurikulum
Keywords in English
information literacy; media literacy; formal education; non-formal education; libraries; pedagogy; curriculum
Tags
Změněno: 26/4/2018 16:22, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
Příspěvek reaguje na aktuální dění v českém školství a reflektuje nedostatečnou podporu mediální a informační výchovvy ve formálním i neformálním vzdělávání. Nabízí perspektivu edukace informační a mediální gramotnosti v knihovnách.
In English
The paper responds to current events in Czech education and reflects the insufficient support of media and information education in both formal and non-formal education. It offers the prospect of educating information and media literacy in libraries.