MAZÁČOVÁ, Pavlína. Pojetí informační gramotnosti a mediální gramotnosti v edukační praxi formálního a neformálního vzdělávání v České republice (The concept of information literacy and media literacy in the educational practice of formal and non-formal education in the Czech Republic). In Kulatý stůl EU - mediální gramotnost v občanském vzdělávání, 21. dubna 2017, Praha. Neuveden, 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pojetí informační gramotnosti a mediální gramotnosti v edukační praxi formálního a neformálního vzdělávání v České republice
Name (in English) The concept of information literacy and media literacy in the educational practice of formal and non-formal education in the Czech Republic
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Neuveden, Kulatý stůl EU - mediální gramotnost v občanském vzdělávání, 21. dubna 2017, Praha, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Popularizing texts and activities
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/17:00099745
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) informační gramotnost; mediální gramotnost; formální vzdělávání; neformální vzdělávání; knihovny; pedagogika; kurikulum
Keywords in English information literacy; media literacy; formal education; non-formal education; libraries; pedagogy; curriculum
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 26/4/2018 16:22.
Abstract
Příspěvek reaguje na aktuální dění v českém školství a reflektuje nedostatečnou podporu mediální a informační výchovvy ve formálním i neformálním vzdělávání. Nabízí perspektivu edukace informační a mediální gramotnosti v knihovnách.
Abstract (in English)
The paper responds to current events in Czech education and reflects the insufficient support of media and information education in both formal and non-formal education. It offers the prospect of educating information and media literacy in libraries.
PrintDisplayed: 6/9/2024 08:57