MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspektivy spolupráce knihoven a škol v rozvoji gramotností pro 21. století (The Perspective of Collaboration of Libraries and Schools in the Development of Literacy for the 21st Century). In Konference Spolupráce knihoven a škol v oblasti čtenářské a informační gramotnosti, 24. dubna 2017, Praha. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Perspektivy spolupráce knihoven a škol v rozvoji gramotností pro 21. století
Name (in English) The Perspective of Collaboration of Libraries and Schools in the Development of Literacy for the 21st Century
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Konference Spolupráce knihoven a škol v oblasti čtenářské a informační gramotnosti, 24. dubna 2017, Praha, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/17:00099747
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) informační gramotnost; neformální vzdělávání; formální vzdělávání; výzkumy; učící knihovník; pedagogika
Keywords in English information literacy; non-formal education; formal education; research; teaching librarian; pedagogy
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 5/4/2018 14:31.
Abstract
Odborný příspěvek představuje příležitosti, které má veřejná knihovna pro edukaci informační gramotnosti. V příspěvku je tak reflektována současná potřeba spolupráce knihoven a škol v rozvoji celoživotního vzdělávání, kam patří také informační a mediální gramotnost. Velkou roli v tomto kontextu hraje učící knihovník.
Abstract (in English)
The paper presents opportunities for the public library to educate information literacy. The contribution reflects the current need for cooperation between libraries and schools in the development of lifelong learning, including information and media literacy. A major role in this context is played by the teaching librarian.
Links
MUNI/FR/1559/2016, interní kód MUName: Participativní platforma rozvoje informační gramotnosti na Masarykově univerzitě
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 31/7/2024 00:24