Detailed Information on Publication Record
2017
Pedagogika a didaktika pro učící knihovníky : teorie a praxe
MAZÁČOVÁ, PavlínaBasic information
Original name
Pedagogika a didaktika pro učící knihovníky : teorie a praxe
Name (in English)
Pedagogy and Didactics for Teaching Librarians : Theory and Practice
Authors
MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
2017
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/17:00099753
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
učící knihovník; pedagogika; didaktika; informační vzdělávání; aktivní učení; konstruktivismus; neformální vzdělávání
Keywords in English
teaching librarian; pedagogy; didactics; information education; aktivní učení; konstruktivismus; non-formal education
Tags
Změněno: 4/4/2018 12:37, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
Workshop komplexně reflektuje roli knihovníka jako učitele. Jádrem je prezentace autorčina výzkumu vzdělávacích potřeb učících knihovníků. Přestavuje kompetenční model učícího knihovníka v českém prostředí, který propojuje odbornost, pedagogický cit, osobnost a komunikační dovednosti. Obsah workshopu také zdůrazňuje potřebu spolupráce formálního a neformálního vzdělávání.
In English
The workshop fully reflects the role of the librarian as a teacher. At the core is the presentation of the author's research on the educational needs of teaching librarians. It is a competency model for a learning librarian in the Czech environment, which combines expertise, pedagogical sentiment, personality and communication skills. The content of the workshop also highlights the need for formal and informal learning.