W 2017

Pedagogika a didaktika pro učící knihovníky : teorie a praxe

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Basic information

Original name

Pedagogika a didaktika pro učící knihovníky : teorie a praxe

Name (in English)

Pedagogy and Didactics for Teaching Librarians : Theory and Practice

Authors

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/17:00099753

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

učící knihovník; pedagogika; didaktika; informační vzdělávání; aktivní učení; konstruktivismus; neformální vzdělávání

Keywords in English

teaching librarian; pedagogy; didactics; information education; aktivní učení; konstruktivismus; non-formal education

Tags

Změněno: 4/4/2018 12:37, Mgr. Igor Hlaváč

Abstract

V originále

Workshop komplexně reflektuje roli knihovníka jako učitele. Jádrem je prezentace autorčina výzkumu vzdělávacích potřeb učících knihovníků. Přestavuje kompetenční model učícího knihovníka v českém prostředí, který propojuje odbornost, pedagogický cit, osobnost a komunikační dovednosti. Obsah workshopu také zdůrazňuje potřebu spolupráce formálního a neformálního vzdělávání.

In English

The workshop fully reflects the role of the librarian as a teacher. At the core is the presentation of the author's research on the educational needs of teaching librarians. It is a competency model for a learning librarian in the Czech environment, which combines expertise, pedagogical sentiment, personality and communication skills. The content of the workshop also highlights the need for formal and informal learning.