MAZÁČOVÁ, Pavlína. Pedagogika a didaktika pro učící knihovníky : teorie a praxe (Pedagogy and Didactics for Teaching Librarians : Theory and Practice). 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pedagogika a didaktika pro učící knihovníky : teorie a praxe
Name (in English) Pedagogy and Didactics for Teaching Librarians : Theory and Practice
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/17:00099753
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) učící knihovník; pedagogika; didaktika; informační vzdělávání; aktivní učení; konstruktivismus; neformální vzdělávání
Keywords in English teaching librarian; pedagogy; didactics; information education; aktivní učení; konstruktivismus; non-formal education
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 4/4/2018 12:37.
Abstract
Workshop komplexně reflektuje roli knihovníka jako učitele. Jádrem je prezentace autorčina výzkumu vzdělávacích potřeb učících knihovníků. Přestavuje kompetenční model učícího knihovníka v českém prostředí, který propojuje odbornost, pedagogický cit, osobnost a komunikační dovednosti. Obsah workshopu také zdůrazňuje potřebu spolupráce formálního a neformálního vzdělávání.
Abstract (in English)
The workshop fully reflects the role of the librarian as a teacher. At the core is the presentation of the author's research on the educational needs of teaching librarians. It is a competency model for a learning librarian in the Czech environment, which combines expertise, pedagogical sentiment, personality and communication skills. The content of the workshop also highlights the need for formal and informal learning.
PrintDisplayed: 25/7/2024 22:23