Pedagogika a didaktika pro učící knihovníky : teorie a praxe
MAZÁČOVÁ, Pavlína. Pedagogika a didaktika pro učící knihovníky : teorie a praxe (Pedagogy and Didactics for Teaching Librarians : Theory and Practice). 2017. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Pedagogika a didaktika pro učící knihovníky : teorie a praxe |
Name (in English) | Pedagogy and Didactics for Teaching Librarians : Theory and Practice |
Authors | MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | 2017. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Organization of a workshop |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/17:00099753 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords (in Czech) | učící knihovník; pedagogika; didaktika; informační vzdělávání; aktivní učení; konstruktivismus; neformální vzdělávání |
Keywords in English | teaching librarian; pedagogy; didactics; information education; aktivní učení; konstruktivismus; non-formal education |
Tags | rivok |
Changed by | Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 4/4/2018 12:37. |
Abstract |
---|
Workshop komplexně reflektuje roli knihovníka jako učitele. Jádrem je prezentace autorčina výzkumu vzdělávacích potřeb učících knihovníků. Přestavuje kompetenční model učícího knihovníka v českém prostředí, který propojuje odbornost, pedagogický cit, osobnost a komunikační dovednosti. Obsah workshopu také zdůrazňuje potřebu spolupráce formálního a neformálního vzdělávání. |
Abstract (in English) |
---|
The workshop fully reflects the role of the librarian as a teacher. At the core is the presentation of the author's research on the educational needs of teaching librarians. It is a competency model for a learning librarian in the Czech environment, which combines expertise, pedagogical sentiment, personality and communication skills. The content of the workshop also highlights the need for formal and informal learning. |
PrintDisplayed: 25/7/2024 22:23