MAZÁČOVÁ, Pavlína. Učící knihovník - didaktické perspektivy informačního vzdělávání (Teaching Librarian - Didactic Perspectives of information education). In Dvoudenní odborný seminář pro učící knihovníky, 21. - 22. 6. 2017, Plzeň. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učící knihovník - didaktické perspektivy informačního vzdělávání
Name (in English) Teaching Librarian - Didactic Perspectives of information education
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Dvoudenní odborný seminář pro učící knihovníky, 21. - 22. 6. 2017, Plzeň, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/17:00099754
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) učící knihovník; pedagogika; didaktika; informační vzdělávání; aktivní učení; konstruktivismus; neformální vzdělávání
Keywords in English learning librarian; pedagogy; didactics; information education; active learning; constructivism; non-formal education
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 26/4/2018 16:26.
Abstract
Přednáška ukazuje roli knihovníka jako učitele. Přestavuje kompetenční model učícího knihovníka v českém prostředí, který propojuje odbornost, pedagogický cit, osobnost a komunikační dovednosti. Přednáška také zdůrazňuje potřebu spolupráce formálního a neformálního vzdělávání při rozvoji informační gramotnosti.
Abstract (in English)
The lecture shows the role of the librarian as a teacher. It is a competency model for a learning librarian in the Czech environment, which combines expertise, pedagogical sentiment, personality and communication skills. The lecture also highlights the need for formal and informal learning in the development of information literacy.
PrintDisplayed: 31/7/2024 00:25