MAZÁČOVÁ, Pavlína. Vymezení informační gramotnosti v celoživotní vzdělávání (Definition of information literacy in lifelong learning). In Meziuniverzitní odborný seminář k mediální a informační gramotnosti, 12. 9. 2017, Praha. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vymezení informační gramotnosti v celoživotní vzdělávání
Name (in English) Definition of information literacy in lifelong learning
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Meziuniverzitní odborný seminář k mediální a informační gramotnosti, 12. 9. 2017, Praha, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/17:00099757
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) informační gramotnost; formální vzdělávání; neformální vzdělávání; celoživotní učení; kurikulum; pedagogika
Keywords in English information literacy; formal education; non-formal education; lifelong learning; curriculum; pedagogy
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 26/4/2018 16:27.
Abstract
Přednáška prezentuje pojetí informační gramotnosti v současném školském systému v České republice a také v občanském vzdělávání. Vymezuje informační gramotnost vůči dalším gramotnostem a zároveň pro všechny gramotnosti hledá společné rysy.
Abstract (in English)
The lecture presents the concept of information literacy in the current school system in the Czech Republic as well as in civic education. It defines information literacy towards other literacy as well as common features for all literacy.
PrintDisplayed: 25/7/2024 22:26