SLÁDKOVÁ, Věra. Učebnice anglického jazyka nejčastěji používané na středních školách připravujících studenty ke společné části maturitní zkoušky z angličtiny. Auspicia. České Budějovice: VŠERS, 2017, roč. 14, č. 2, s. 158 - 174, 16 s. ISSN 1214-4967.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učebnice anglického jazyka nejčastěji používané na středních školách připravujících studenty ke společné části maturitní zkoušky z angličtiny.
Název česky Učebnice anglického jazyka nejčastěji používané na středních školách připravujících studenty ke společné části maturitní zkoušky z angličtiny.
Název anglicky English Language Coursebooks Most Frequently Used at Secondary Schools Preparing Students for the National Part of School leaving Exam in English
Autoři SLÁDKOVÁ, Věra.
Vydání Auspicia, České Budějovice, VŠERS, 2017, 1214-4967.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky učebnice – kurikulum – dotazníkové šetření – jazyková kompetence – úrovně učebnic – přizpůsobování učebnic
Klíčová slova anglicky coursebooks – curriculum – questionnaire survey – language competence – coursebook levels – coursebook adjustment
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Věra Sládková, učo 460333. Změněno: 23. 2. 2018 21:22.
Anotace
Tato studie popisuje výukový kontext, ve kterém dochází k výběru učebnic angličtiny na středních školách v České republice. Klíčová role učitele v tomto procesu je dána tím, že se nemusí řídit závaznými kritérii nadřízených orgánů, ale nezískává od nich ani odbornou pomoc. Studie dále seznamuje s dotazníkovým šetřením, ze kterého vyplynulo, že nejpoužívanější učebnicí ve školním roce 2016/2017 byla učebnice Maturita Solution, následována s velkým odstupem učebnicemi New Headway a New English File. Úrovně učebnic používaných v jednotlivých ročnících jsou velice různé a závislé na mnoha různých aspektech.
Anotace anglicky
This paper describes the learning situation in which English teaching coursebooks are being chosen by language teachers in the Czech Republic. The key role of teachers in the process is determined mainly by the absence of binding criteria and assistance provided by superior authority. The study also presents the results of a questionnaire survey which reveals that the most commonly used course book in the school year 2016/2017 was Maturita Solution, followed by New Headway and New English File. The level of the used coursebooks in individual school years differs greatly, perhaps due to variables of the learning context.
VytisknoutZobrazeno: 31. 8. 2024 21:23