JABŮREK, Michal and Dana JUHOVÁ. Game-based Intelligence Screening (GIS) : systém k vyhledávání kognitivně mimořádně nadaných žáků (Game-based Intelligence Screening (GIS) : a system for identifying cognitively gifted students). In KORONA 2017 : Konference o rozvoji nadání. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Game-based Intelligence Screening (GIS) : systém k vyhledávání kognitivně mimořádně nadaných žáků
Name (in English) Game-based Intelligence Screening (GIS) : a system for identifying cognitively gifted students
Authors JABŮREK, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Dana JUHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition KORONA 2017 : Konference o rozvoji nadání, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/17:00099813
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) Game-based assessment; online diagnostika; mimořádné nadání; C-H-C; testování inteligence
Keywords in English Game-based assessment; online assessment; giftedness; C-H-C; assessment of intelligence
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Michal Jabůrek, Ph.D., učo 167235. Changed: 4/3/2019 13:46.
Abstract
V rámci příspěvku bude představena pracovní verze on-line diagnostického systému, který bude primárně sloužit pedagogům jako screeningový nástroj pro vyhledávání mimořádně kognitivně nadaných žáků 1.-5. tříd. Systém v sobě integruje řadu moderních psychologických přístupů. 1) Vychází z aktuálně nejrozšířenější teorie inteligence C-H-C, která pojímá inteligenci jako soubor několika souvisejících, nicméně diferencovaných schopností. Systém tedy nebude mapovat jedinou obecnou schopnost, ale spíše profil schopností, tedy konkrétní silné a slabé stránky daného žáka. 2) Testování je založeno na principu game-based assesment - jednotlivé testy v sobě tedy obsahují herní prvky (např. příběh, odměnu formou bodů, komiksovou grafiku apod.), které mají zvýšit motivaci žáků a zredukovat jejich případnou testovou anxietu. 3) Statistické analýzy jsou realizovány v rámci Teorie odpovědi na položku (Item Response Theory). 4) To umožňuje pojmout testování tzv. adaptivně – dítěti jsou tedy vždy administrovány ty položky, které nejlépe odpovídají jeho aktuálně odhadnuté úrovni měřené schopnosti. Kromě obecného rámce systému budou představeny jeho dílčí moduly, tedy konkrétní testy s hrovými prvky. Bude se jednat primárně o dvě hry, které jsou v rámci C-H-C teorie zaměřeny na tzv. fluidní inteligenci, tedy logické usuzování. Pozn.: Název systému byl později upraven z GIS na Invenio.
Abstract (in English)
In our presentation we will introduce a preliminary version of an on-line diagnostic system that will primarily serve as a screening tool for the identification of cognitively gifted students from 3rd to 5th grades of primary school.
Links
MUNI/A/1340/2016, interní kód MUName: Komplexní přístup k diagnostice mimořádného nadání s důrazem na zapojení pedagogů
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 28/7/2024 08:21