Detailed Information on Publication Record
2017
Analýza kurikulárních dokumentů z perspektivy kompetenčního přístupu ke vzdělávání: příspěvek ze společenství praxe
MAZÁČOVÁ, PavlínaBasic information
Original name
Analýza kurikulárních dokumentů z perspektivy kompetenčního přístupu ke vzdělávání: příspěvek ze společenství praxe
Name (in English)
Analysis of Curriculum Documents from the Perspective of Competence Approach to Education: Contribution from the Common Practice
Authors
Edition
(K) čemu učit ve škole: vybrané problémy kurikula v oborově didaktických souvislostech, 14. prosince 2017, Brno, 2017
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
pedagogika; kurikulum; výzkum; analýza; klíčové kompetence; společenství praxe
Keywords in English
pedagogy; curriculum; research; analysis; key competencies; community of practice
Tags
Tags
International impact
Změněno: 6/4/2018 10:29, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Abstrakt přináší dílčí výstupy aktuálně probíhajícího projektu OP VVV zaměřeného na rozvíjení klíčových kompetencí prostřednictvím společenství praxe pedagogů a akademiků. Na příkladech ze škol zapojených do projektu jsou prezentovány analýzy školních vzdělávacích programů zaměřené na vzdělávací obsah rozvíjející gramotnosti pro 21. století, konkrétně informační a digitální gramotnost. Příspěvek tak ukazuje možné přístupy praxe primárních škol ke kompetenčnímu pojetí výuky, které je teoreticky vymezeno ve Strategii digitálního vzdělávání do roku 2020.
In English
The Abstract presents partial outputs of the currently running OP VVV project focused on developing key competencies through the community of teachers and academics. Examples of schools involved in the project include analyzes of school education programs focusing on educational content developing literacy for the 21st century, namely information and digital literacy. The contribution thus illustrates the possible approaches of primary school practice to the competency concept of teaching that is theoretically defined in the Digital Education Strategy by 2020.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU |
|