a 2017

Analýza kurikulárních dokumentů z perspektivy kompetenčního přístupu ke vzdělávání: příspěvek ze společenství praxe

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Basic information

Original name

Analýza kurikulárních dokumentů z perspektivy kompetenčního přístupu ke vzdělávání: příspěvek ze společenství praxe

Name (in English)

Analysis of Curriculum Documents from the Perspective of Competence Approach to Education: Contribution from the Common Practice

Edition

(K) čemu učit ve škole: vybrané problémy kurikula v oborově didaktických souvislostech, 14. prosince 2017, Brno, 2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

pedagogika; kurikulum; výzkum; analýza; klíčové kompetence; společenství praxe

Keywords in English

pedagogy; curriculum; research; analysis; key competencies; community of practice

Tags

Tags

International impact
Změněno: 6/4/2018 10:29, Mgr. Marie Skřivanová

Abstract

V originále

Abstrakt přináší dílčí výstupy aktuálně probíhajícího projektu OP VVV zaměřeného na rozvíjení klíčových kompetencí prostřednictvím společenství praxe pedagogů a akademiků. Na příkladech ze škol zapojených do projektu jsou prezentovány analýzy školních vzdělávacích programů zaměřené na vzdělávací obsah rozvíjející gramotnosti pro 21. století, konkrétně informační a digitální gramotnost. Příspěvek tak ukazuje možné přístupy praxe primárních škol ke kompetenčnímu pojetí výuky, které je teoreticky vymezeno ve Strategii digitálního vzdělávání do roku 2020.

In English

The Abstract presents partial outputs of the currently running OP VVV project focused on developing key competencies through the community of teachers and academics. Examples of schools involved in the project include analyzes of school education programs focusing on educational content developing literacy for the 21st century, namely information and digital literacy. The contribution thus illustrates the possible approaches of primary school practice to the competency concept of teaching that is theoretically defined in the Digital Education Strategy by 2020.

Links

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU
Name: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education