W 2017

Informační gramotnost : Jak organizovat data a informace v pedagogické praxi

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Basic information

Original name

Informační gramotnost : Jak organizovat data a informace v pedagogické praxi

Name (in English)

Information Literacy : How to Organize Data and Information in Teaching Practice

Authors

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/17:00099818

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

pedagogika; didaktika; informační gramotnost; organizace informací; výzkum; učitel; žák; vzdělávací technologie

Keywords in English

pedagogy; didactics; information literacy; organization of information; research; teacher; disciple; educational technology

Tags

Tags

International impact
Změněno: 6/4/2018 10:32, Mgr. Marie Skřivanová

Abstract

V originále

Ve znalostní společnosti máme přístup k mnoha informacím a datům, Je tedy třeba umět informace a data nejen vyhledávat ale také uspořádat. Téma workshopu se orientuje na využití grafů, tabulek a vizualizací a také na cloudové technologie ve školní výuce. Důležitým aspektem je také podpora občanské participace na rozvoji informační gramotnosti. Workshop reflektuje v obsahu realizovaný výzkum informační gramotnosti v edukačním kontextu škol a současně je součástí navazujícího kvalitativního výzkumu autorky na toto téma.

In English

In the knowledge society, we have access to many information and data, so we need to know information and data not only to search but also to organize. The theme of the workshop is to use graphs, spreadsheets and visualizations as well as cloud technologies in school lessons. An important aspect is also to support civic participation in the development of information literacy. The workshop reflects in content the research on information literacy in the educational context of schools, and at the same time is part of the follow-up qualitative research of the author on this topic.

Links

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU
Name: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education