Informační gramotnost : Jak organizovat data a informace v pedagogické praxi
MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost : Jak organizovat data a informace v pedagogické praxi (Information Literacy : How to Organize Data and Information in Teaching Practice). 2017. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Informační gramotnost : Jak organizovat data a informace v pedagogické praxi |
Name (in English) | Information Literacy : How to Organize Data and Information in Teaching Practice |
Authors | MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | 2017. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Organization of a workshop |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/17:00099818 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords (in Czech) | pedagogika; didaktika; informační gramotnost; organizace informací; výzkum; učitel; žák; vzdělávací technologie |
Keywords in English | pedagogy; didactics; information literacy; organization of information; research; teacher; disciple; educational technology |
Tags | rivok |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 6/4/2018 10:32. |
Abstract |
---|
Ve znalostní společnosti máme přístup k mnoha informacím a datům, Je tedy třeba umět informace a data nejen vyhledávat ale také uspořádat. Téma workshopu se orientuje na využití grafů, tabulek a vizualizací a také na cloudové technologie ve školní výuce. Důležitým aspektem je také podpora občanské participace na rozvoji informační gramotnosti. Workshop reflektuje v obsahu realizovaný výzkum informační gramotnosti v edukačním kontextu škol a současně je součástí navazujícího kvalitativního výzkumu autorky na toto téma. |
Abstract (in English) |
---|
In the knowledge society, we have access to many information and data, so we need to know information and data not only to search but also to organize. The theme of the workshop is to use graphs, spreadsheets and visualizations as well as cloud technologies in school lessons. An important aspect is also to support civic participation in the development of information literacy. The workshop reflects in content the research on information literacy in the educational context of schools, and at the same time is part of the follow-up qualitative research of the author on this topic. |
Links | |
---|---|
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU | Name: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education |
PrintDisplayed: 31/7/2024 00:24