MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost : Jak organizovat data a informace v pedagogické praxi (Information Literacy : How to Organize Data and Information in Teaching Practice). 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Informační gramotnost : Jak organizovat data a informace v pedagogické praxi
Name (in English) Information Literacy : How to Organize Data and Information in Teaching Practice
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/17:00099818
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) pedagogika; didaktika; informační gramotnost; organizace informací; výzkum; učitel; žák; vzdělávací technologie
Keywords in English pedagogy; didactics; information literacy; organization of information; research; teacher; disciple; educational technology
Tags rivok
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 6/4/2018 10:32.
Abstract
Ve znalostní společnosti máme přístup k mnoha informacím a datům, Je tedy třeba umět informace a data nejen vyhledávat ale také uspořádat. Téma workshopu se orientuje na využití grafů, tabulek a vizualizací a také na cloudové technologie ve školní výuce. Důležitým aspektem je také podpora občanské participace na rozvoji informační gramotnosti. Workshop reflektuje v obsahu realizovaný výzkum informační gramotnosti v edukačním kontextu škol a současně je součástí navazujícího kvalitativního výzkumu autorky na toto téma.
Abstract (in English)
In the knowledge society, we have access to many information and data, so we need to know information and data not only to search but also to organize. The theme of the workshop is to use graphs, spreadsheets and visualizations as well as cloud technologies in school lessons. An important aspect is also to support civic participation in the development of information literacy. The workshop reflects in content the research on information literacy in the educational context of schools, and at the same time is part of the follow-up qualitative research of the author on this topic.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MUName: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 31/7/2024 00:24