p 2017

Využití moderních technologií ve výuce českého jazyka

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Basic information

Original name

Využití moderních technologií ve výuce českého jazyka

Name (in English)

Use of modern technologies in Czech language teaching

Authors

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Ladění : cesty k rozvoji čtenářské gramotnosti v současné škole, 18.10.2017, Zlín, 2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/17:00099824

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

pedagogika; čtenářská gramotnost; informační gramotnost; vzdělávací technologie; zdroje; kurikulum

Keywords in English

pedagogy; reading literacy; information literacy; educational technologies; resources; curriculum

Tags

Změněno: 6/4/2018 10:33, Mgr. Marie Skřivanová

Abstract

V originále

Přednáška prezentuje aktuální tematiku vzdělávacích technologií a elektronických informačních zdrojů, které se využívají při výuce čtenářské gramotnosti v primární škole. Dále prezentuje koncept informační gramotnosti, který se prolíná všemi oblastmi kurikula v rozvoji klíčových kompetencí.

In English

The lecture presents current themes of educational technologies and electronic information sources, which are used in the teaching of reading literacy in primary school. It also presents the concept of information literacy, which interferes with all areas of the curriculum in the development of key competencies.

Links

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU
Name: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education