Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{1406786, author = {Pařil, Vilém}, address = {Brno}, edition = {Kancelář architekta města}, keywords = {Railway station; Brno; Impacts; Budget}, language = {cze}, location = {Brno}, publisher = {Kancelář architekta města}, title = {Potenciální dopady realizace Železničního uzlu Brno na finanční hospodaření města Brna}, url = {https://kambrno.cz/wp-content/uploads/2018/01/KAM_%C5%BEub-ea_Pa%C5%99il_180113.pdf}, year = {2018} }
TY - GEN ID - 1406786 AU - Pařil, Vilém PY - 2018 TI - Potenciální dopady realizace Železničního uzlu Brno na finanční hospodaření města Brna VL - n/a PB - Kancelář architekta města CY - Brno KW - Railway station KW - Brno KW - Impacts KW - Budget UR - https://kambrno.cz/wp-content/uploads/2018/01/KAM_%C5%BEub-ea_Pa%C5%99il_180113.pdf N2 - Cílem posouzení „Potenciálních dopadů realizace Železničního uzlu Brno na finanční hospodaření města Brna“ je identifikace změn výdajů a příjmů v rozpočtu města Brna při zohlednění realizace potenciálního územního rozvoje v případě realizace ŽUB. Důležitými východisky posouzení jsou vybrané skutečnosti vyplývající z aktuální podoby studie proveditelnosti. První z nich je, že jednotlivé varianty A Řeka a B Petrov, respektive jejich podvarianty Ax a Bx nekorespondují zcela přesně z urbanistického hlediska s vítěznými návrhy architektonických soutěží realizovaných právě za účelem rozvoje předmětné lokality Jižního centra ve vazbě na obě základní variantní řešení A a B. Druhým velmi důležitým faktem je předpoklad studie proveditelnosti zahrnutí napojení ŽUB na potenciální a Ministerstvem dopravy ČR i SŽDC předpokládanou vysokorychlostní trať pouze ve variantách A, nikoliv však ve variantách B. Při zohlednění a zahrnutí tohoto napojení i ve variantách B, dochází k navýšení investičních nákladů záměru ve variantách B v rozmezí 1/3 až 2/3 z celkových investičních nákladů (v průměru navýšení o cca 35 mld. Kč), a to z 62 mld. Kč ve variantě A Řeka na 97 mld. Kč ve variantě B Petrov. Jde tedy o navýšení celkových investičních nákladů v průměru o cca 56 %. Právě toto posouzení je tedy spíše nadstavbou studie proveditelnosti než její samotnou kritikou, neboť obsahuje vyjádření k okolnostem záměru realizace ŽUB, které nejsou ve studii proveditelnosti zahrnuty. ER -
PAŘIL, Vilém. \textit{Potenciální dopady realizace Železničního uzlu Brno na finanční hospodaření města Brna (Railway Station in Brno and its Potential Impacts on Municipal Budget)}. Kancelář architekta města. Brno: Kancelář architekta města, 2018, 40 pp. n/a.
|